جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: چند روزی است که در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نظرسنجی گذاشته شده که صبح امروز ـ جمعه 8 فروردین ماه 1399 ـ به پایان رسید و نتایج آن اعلام شد؛ نتایجی که به نظر می آید باب میل صداوسیما و بخش خبر آن نبوده و امروز شاهد این تیتر بودیم که: «سید جلال حسینی برترین بازیکن ایرانی لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شد»...
کد خبر: ۶۹۰۴۱
جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

فکرشهر ـ مصطفی محمدزاده فرد: چند سالی است که طرفداران باشگاه استقلال می گویند صداوسیما و وزارت ورزش طرفدار دیگر تیم پایتخت نشین است و نتایج و برنامه های تلویزیونی کامل در اختیار و به نفع آن ها اجرا می شود؛ در این دو سال گذشته هم شاهد هستیم که هر روز به تیم های معترض به این جانب داری افزوده می شود و شاید بتوان گفت اندک تیمی در لیگ برتر مانده که به جانب داری فدراسیون و وزارت ورزش به نفع تیم قرمز پوش پایتخت اعتراض نکرده باشد.

طرفداران استقلال تهران می گویند در کنار ناملایمت هایی که وزارت ورزش نسبت به تیم استقلال روا می دارد باید در این یکی دو سال اخیر، جانب داری صداوسیمای میلی را نیز افزود. صدا و سیمایی که به دلیل انحصاری بودن تصویر در کشور ایران باید همه مردم و علایق را به یک اندازه ببیند و باید در این زمان که همه مخصوصا طرفداران آبی پوشان پایتخت به ناعدالتی ها و جانب داری ها معترض هستند، همه چیز را آنگونه که هستند نشان دهد، هر روز بدتر از دیروز و شاید بتوان گفت به تیم طرفداران پرسپولیس پیوسته و کاملا در اختیار این تیم و طرفداران آن است.

در کنار شایعه هایی که به وزارت ورزش در این باره وارد است، این روزها شاهدیم که صدا وسیما نیز شمشیر را از رو بسته و طرفداری خود از یک تیم خاص را علنی کرده است.

شاید پذیرش این مساله چندان قابل قبول نباشد و گویندگان به تعصب و طرفداری از تیمی خاص متهم شوند، ولی اتفاقات این چندسال اخیر را که مرور کنیم متوجه می شویم که چه تفاوت هایی را برای دوتیم قائل شده اند. از پخش بازی های تیم پرسپولیس با کیفیت اچ دی و بهترین تصویر برداری و در مقابل پخش بازی های استقلال با دوربین های معمولی گرفته تا توهین گزارشگر فوتبال در پخش زنده به تیم استقلال.

از گزارش ها و گفت وگو های مفصل برنامه های تلوزیونی گرفته تا سانسور صحبت های بازیکنان استقلال. از مظلوم جلوه دادن تیم پرسپولیس گرفته در نداشتن پول و بودجه های میلیاردی برای خرج کردن بازیکنانی که تنها یک گل به ثمر رسانده اند و 10 میلیارد هم باید به او پول داده شود تا عدم پوشش اعتراض استقلالی ها به پرداخت نشدن حق تبلیغاتشان از یک اسپانسر مشترک که پول دو سال قبل خود نیز به این تیم را پرداخت نکرده بود و با فشار طرفداران تن به این کار داد.

از پوشش کامل اتفاقات افتاده در باشگاه پرسپولس و گذرا رد شدن از اتفاقات باشگاه استقلال و درگیری های مدیریتی شروع شد و حالا در چند روز اخیر شاهد توهین به باشگاه و طرفداران استقلال هستیم که نمونه آخر آن را در برنامه ای می بینم که کپی برداری از یک برنامه امریکایی بوده و سرمایه چند میلیاردی بیت المال را صرف آن می کنند. سرمایه ای که می تواند با آن در این بهبوهه حساس نبود امکانات پزشکی و بهداشتی و فشار اقتصادی بر روی مردم خرج مردم شود تا قسمتی از درد مردم را کاهش دهد.

اما به نظر می آید مدیریت صداوسیما به همین اندازه راضی نیست و دوست دارد کار را به نشر اخبار دروغ نیز برساند.

چند روزی است که در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نظرسنجی گذاشته شده که صبح امروز ـ جمعه 8 فروردین ماه 1399 ـ به پایان رسید و نتایج آن اعلام شد؛ نتایجی که به نظر می آید باب میل صداوسیما و بخش خبر آن نبوده و امروز شاهد این تیتر بودیم که: «سید جلال حسینی برترین بازیکن ایرانی لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شد».

وقتی این خبر را دیدم واقعا شوکه شدم. متوجه شدم در صداوسیمای جمهوری اسلامی حد دشمنی و حسادت را که کنار بگذاریم، دروغ پراکنی را هم در بخش های خبری خود از حد گذرانده؛ آن از خبر های کذبی که در بخش های مختلف آن از نبود امکانات در ایتالیا و اسپانیا در بحران «کرونا» پخش می شود و معلوم می شود که تصاویر زلزله کراواسی است و یا به میل خود تغییر دادن سخنان «جو بایدن» و کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا و حالا این دروغ گفتن ها و اشتباه ترجمه کردن ها به بخش خبر ورزشی نیز رسیده است.

بیاییم به اصل نظرسنجی ای اف سی بپردازیم. 

این نظرسنجی اصلا کاری به برترین بازیکن ایرانی ای اف سی ندارد، بلکه محبوب ترین بازیکن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را تا به امروز می خواهد انتخاب کند؛ هرچند نحوه رای دادن در این سایت خود مورد انتقاد است؛ اما از اصل ماجرا دور نشویم. یک فرد که اندک زبان انگلیسی بداند به راحتی می تواند تشخیص دهد که پرسش این نظرسنجی محبوب ترین است و نه برترین و از آن مهمتر، مشخص نیست که چرا صداوسیما فرد اشتباهی را به عنوان برترین انتخاب کرده است.

در این نظر سنجی پنج بازیکن ایرانی که بیشترین بازی و افتخارات را داشته اند، برای انتخاب آورده شده که لیست معرفی آنها به ترتیب موجود در این سایت، سید جلال حسینی، سید مهدی رحمتی، فرهاد مجیدی، قاسم حدادی فر و احسان حاج صفی است که صبح امروز، پنجره رای دادن به آنها بسته شد و نتایج آن همانطور که در تصویر می بینید به این شکل است که فرهاد مجیدی با 51 درصد آرا به عنوان محبوب ترین (تاکید می کنم محبوترین) بازیکن ایرانی لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شد و پس از او، سید جلال حسینی با کسب 48 در صد آرا نفر دوم این لیست قرار گرفت و سه بازیکن ارزشمند دیگر کشورمان روی هم رفته زیر 1 در صد آرا را کسب کردند که کاملا قابل پیش بینی بود.

حال چه شده که صداوسیمای میلی اینگونه جانب داری کرده و حق را ناحق می کند، آن هم در حوزه ورزش که یک رخداد بین المللی است، خود یک سوال است که باید منتظر ماند تا روزی که شاید مدیران این سازمان همه چیز را شفاف و کاملا عاری از دروغ به مردم بگویند.

البته نباید زیاد خوش بین بود، چرا که وقتی از یک دروغگو بپرسی که چرا دروغ گفتی؟ باید منتظر باشی که با یک دروغ دیگر پاسخ تو را بدهد. اما به مدیران صداوسیما، سخنی از امام علی(ع) را گوشزد می کنم که ایشان می فرمایند: «سرانجام دروغ‌گویی، سرزنش و پشيمانی است».
در این روزها که رسانه های خارج نشین هر روز قوی تر و مردمی تر در حال انجام کار خود هستند، این دروغ ها و خبرهای کذب پخش شده در این سازمان انحصار طلب جز بی اعتمادی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دور کردن مردم از صداوسیما چیزی به همراه نخواهد داشت، مگر اینکه هدف مدیران این سازمان همین باشد.

 پایان بخش متن را این بیت از «امیرخسرو دهلوی» قرار می دهم که می گوید: 

دَمِ صبح كاذب بُوَد زود مير/ ولی صبح صادق شد آفاق‌گی.
 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
احسنت.حرف کامل درست و منطقی. 
ناشناس
|
-
|
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
حرف دل ما رو زدی 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر