جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۹۱۵۵
سه‌شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶

فکرشهر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: تدابیر کنترل شیوع ویروس کرونا در این استان افزایش مصرف اینترنت کاربران بوشهری‌ را به دنبال داشته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی سملیان در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: پیوستن بسیاری از مردم به پویش ماندن در خانه برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و شکستن زنجیره انتقال آن در جامعه باعث شد تا بسیاری از آن‌ها برای گذران اوقات خود در منزل به شبکه اینترنت پناه ببرند.

وی بیان کرد: مردم علاوه بر شبکه‌های اجتماعی از امکانات و برنامه‌های مختلف آن مانند بارگیری فیلم، موسیقی و بازی استفاده می‌کنند که همین امر باعث افزایش مصرف اینترنت در استان بوشهر شده است.

سملیان ادامه داد: مردم با برقراری ارتباطات و تعاملات خود بر بستر شبکه ملی اطلاعات و بهره مندی از فرصت‌های فضای مجازی برای مقابله و کنترل ویروس جهانی کرونا نشان دادند که می‌توان از این فضا برای کاهش ارتباط مستقیم و تعامل چهره به چهره انسان‌ها برای رفع نیازهای فردی و خانوادگی استفاده بهینه کرد.

سملیان افزود: امروزه انجام بسیاری از کارها از بستر اینترنت امکان‌پذیر است و اتفاق‌های یک ماه اخیر نشان داد که زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات استان بوشهر در بخش‌های مختلف مانند آموزش مجازی و کسب و کار آمادگی خوبی دارد که در همین راستا اداره کل ارتباطات استان زیرساخت مناسب برای شبکه آموزشی شتاب آموزش و پرورش استان را فراهم کرده است.

وی عنوان کرد: با همکاری اداره کل ارتباطات استان بوشهر طرح ثبت نام در سامانه غربالگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی با ارسال پیامک به مردم اطلاع رسانی شد که هدف از اجرای این طرح جلوگیری از تردد مردم به مراکز درمانی، شناسایی افراد مشکوک و ترغیب بیماران برای انجام تست غربالگری کروناست.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بوشهر یادآور شد: در راستای تقویت پویش در خانه بمانیم فروشگاه اینترنتی بوشهر مارکت راه اندازی شده و شرایط برای انجام خرید اینترنتی با رعایت نکات بهداشتی مهیا است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر