شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجرای طرح دورکاری کارمندان تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی ادامه می‌یابد...
کد خبر: ۶۹۲۷۴
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجرای طرح دورکاری کارمندان تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی ادامه می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا از مردم استان بوشهر برای رعایت اصول مربوط به طرح فاصله گذاری اجتماعی در روز طبیعت قدردانی کرد و افزود: از همراهی و همکاری بازاریان استان در مبارزه با کرونا نهایت قدردانی و تشکر را دارم که در این مسیر برای حفظ سلامت مردم همکاری داشتند.

وی به قدردانی وزیر کشور از مدیران استان بوشهر در مقابله با کرونا اشاره و اضافه کرد: اگر وضعیت استان در مقابله با کرونا تاکنون مطلوب بوده ناشی از همکاری مردم، بازار، کارکنان دستگاه‌های اجرایی، بسیح امکانات ادارات، شورا‌ها و شهرداری‌ها و دهیاران بوده که نهایت همکاری را در پشتیبانی از نیروی انتظامی، بسیج و هلال احمر داشته‌اند.

استاندار بوشهر ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد، فعالان اجتماعی و رسانه‌ها هم به نوبه خود در کنار دستگاه‌های اجرایی بوده و برای مقابله با کرونا اقدامات موثری انجام داده‌اند.

وی گفت: بانک‌های استان از ارسال پیامک پرداخت اقساط و جریمه دیرکرد و ... که موجب بروز استرس بر مردم در این شرایط می‌شود خودداری کنند.

گراوند گفت: دفتر بازرسی استانداری، بررسی و بازرسی از بانک‌ها را با هدف جلوگیری از ارسال پیام‌ها در مورد دیرکرد اقساط و جریمه‌ها و سایر فعالیت‌های بانکی در این ایام انجام دهد.

وی بیان کرد: ادارات استان مکلفند نسبت به تب سنجی برای ارباب رجوع اقدام کنند و حوزه بازرسی استانداری بررسی این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

استاندار بوشهر با اشاره به ادامه اجرای طرح دورکاری کارمندان تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی افزود: مدیران استان با کارکنان جانباز و کارکنانی که بیماری زمینه‌ای دارند برای انجام امور محوله به صورت دور کاری و سایر شرایط، نهایت همکاری را تا زمانی که دانشگاه علوم پزشکی وضعیت استان را در مقابله با کرونا مناسب اعلام کند، داشته باشند.

وی با بیان اینکه تردد کامیون‌ها در سطح استان به منظور جابجایی مصالح با رعایت موارد بهداشتی منعی ندارد اضافه کرد: تخلیه لنج‌های باری استان نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی منعی ندارد و لازم است کنترل‌های لازم بهداشتی برای کشتی‌های ورودی به بنادر استان با جدیت انجام شود.

گراوند گفت: مشکلی در زمینه تامین برنج در استان نداریم، اما شیوه توزیع برنج مناسب نبود که در این زمینه شیوه جدید را اعلام خواهیم کرد.

وی بیان کرد: مدیران اجرایی است مکلفند در چارچوب سیاست‌های ملی، سیاست‌های ابلاغی استانی را اجرایی کنند.

استاندار بوشهر گفت: تصمیم‌گیری در مورد فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها در اختیار ستاد ملی مقابله با کروناست که در این زمینه فردا تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در مورد وضعیت برداشت گندم از مزارع گفت: در این زمینه نیازمند ۵۰۰ کمباین هستیم که عمده این کمباین‌ها از استان‌های همجوار وارد می‌شوند لذا سازمان جهاد کشاورزی با همکاری بهداشت و هلال احمر، نسبت‌به انجام تب‌سنجی کمباین‌داران در همه شهرستان‌های استان اقدام کنند.

گراوند گفت: سازمان تعاون روستایی استان هم به‌منظور جلوگیری از تجمع برای خرید گندم، نسبت به فعال کردن تمام مراکز خرید گندم اقدام کند.

وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی واحد‌های تولیدی استان تاکید کرد و گفت: بازرسی و نظارت بر فعالیت واحد‌های تولیدی با دقت انجام شود و هر واحد تولیدی که اصول و پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا را رعایت نکند پلمب می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر