سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۹۴۴۹
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهرگفت: در شرایطی که جامعه با شیوع ویروس کرونا روبرواست راه‌اندازی پویش حال خوب و یا هرچیزی که بتواند حال مردم را از این وضعیت بهتر و خوبتر کند با همکاری بخش اجتماعی ضروری است.

به گزارش فکرشهر، مجید خورشیدی روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: در ماه شعبان هستیم با پخش دعای شعبانیه و تفسیر آن و موارد دیگر فرهنگی می‌توان حال و هوای مردم را تغییر داد و از این که هست بهتر کرد.

وی یادآورشد: باید با تغییر حال مردم بتوانیم برخی از افراد جامعه را که کرونا دوست هستند و برخی نکات را رعایت نمی‌کنند و اقدام به انتشار مطالب و اخبار دروغ و هدف آنها انتقام گیری از جامعه است را بشکنیم.

خورشیدی با بیان اینکه فضای مجازی تهدید نیست بلکه فرصتی است که باید آن را شناخت و از آن به نحو مطلوبی استفاده کرد گفت: با هر عنوان و وسیله‌ای که در اختیار داریم باید کرونا دوستان را خلع سلاح کرد تا از جامعه انتقام نگیرند این اقدام باید با همت اصحاب رسانه و بخشی نیز با ابزارهای کنترلی و نظارتی انجام شود.

وی تاکید کرد: برخی از افراد هستند که تلاش می‌کنند جو روانی بدی به جامعه تزریق کنند که باید با اقدام های فرهنگی و جلب مشارکت عمومی جلو این افراد را گرفت.

خورشیدی با آرزوی شفای عاجل برای آن فردی که در چند روز پیش مطلب جعلی مثبت بودن آزمایش کرونا ۴۷ نفر در استان بوشهر را منتشر و چندین ساعت ذهن و روان مردم استان را به هم ریخت گفت: امروز بهترین فرصت برای رسانه‌ها است که سواد رسانه‌ای مردم را بالا ببرند و به مردم بگویند چه خبری جعلی است.

وی اضافه کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون همه دستگاه‌ها از جمله علوم پزشکی در بخش درمان و دیگر دستگاه‌ها در بخش ایجاد محدودیت‌های قانونی، آموزش همگانی و اطلاع رسانی اقدام کردند که نتیجه همه این اقدام‌ها تامین سلامت جامعه که همان سلامت تن و روان بوده است.

خورشیدی ادامه داد: اطلاع رسانی خوب و مفید علاوه بر سلامت تن سلامت روان را نیز تامین می‌کند به همین دلیل است که تامین بهداشت روان همواره مورد تاکید و توجه باید قرار گیرد.

وی بیان کرد: "یقین دارم بعد از زدوده شدن ویروس کرونا حتما اثرات بهداشت و سلامت روانی تا مدتهای مدیدی بر همه کشورهای دنیا سایه افکنده باشد".

خورشیدی ادامه داد: هیچ واکسنی برای بهداشت روان وجود ندارد و واکسن کرونا در بخش بهداشت روانی فقط به دست کارکنان اطلاع رسانی است کسانی که هم می‌توانند در سلامت روان جامعه  اختلال ایجاد کنند و هم باعث سلامت روان جامعه باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: اصحاب رسانه در کنار همه خدمات خوب برای سلامت تن در کنار سایر افراد به سلامت روان افراد نیز بپردازند.

وی با تاکید بر تنویر افکار عمومی افزود: در بحث شیوع ویروس کرونا تاکنون همه نهایت تلاش خود را انجام داده و هر اقدامی که برای مقابله با ویروس کرونا لازم بوده انجام شده است.

 خورشیدی اضافه کرد: در این شرایط زحمت‌های افراد را ببیند و اگر این اقدام‌ها به خوبی در جامعه دیده نشود افراد احساس می‌کنند نگهبانی برای سلامت آنها در جامعه وجود ندارد.

وی خطاب به افرادی که بدون نگاه کارشناسی عمکلرد مدیران را نادیده می گیرند  ادامه داد: امروز همه فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهرهمپای دیگر مسئولان سه ماه است (از زمان انتخابات تاکنون)   شب و روز سر کار هستند اینها را بدانید و بعد نقد کنید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر  با بیان اینکه  اصحاب رسانه خدمات انجام شده را به جامعه اطلاع رسانی کنند گفت: برخی از افراد در حالی به کادر درمان کم لطفی می‌کنند که پرستاران و پزشکان ما با وجود آگاهی از بیماری از سلامت و خانواده خود می‌گذرند و به بیمارستان می‌روند.

خورشیدی اضافه کرد: در بسیاری از کشورها کادر درمان انها زیر فشار هستند و زمزمه‌های انتقاد در بین آنها وجود دارد اما کادر درمان ما متعهدانه با روحیه ایثار و فداکاری پای کار هستند وکوچکترین زمزمه‌ای از خستگی در وجود و چهره آنها دیده نشده است که باید قدردان آنها بود.

وی تاکید کرد: با همکاری مردم و مسئولان امروز بوشهر جزو بهترین  استان‌ها در بحث کنترل ویروس کرونا شناخته شده است و رسانه‌ رسمی می‌تواند با اطلاع رسانی خوب بر این موج مخرب غلبه کند.

خورشیدی یادآورشد: نیاز به غلو و اغراق در اقدامات انجام شده نیست بلکه پاسداشت خدمات فعالان عرصه سلامت برجسته کردن موفقیت های استان در زمینه کنترل شیوع این ویروس است. 

معاون استاندار بوشهر گفت:  در خصوص فاصله گذاری هوشمند گفت: فاصله گذاری هوشمند با فاصله گذاری اجتماعی تفاوتی ندارد و ادامه دهنده فاصله گذاری اجتماعی است تنها در این طرح کسب و کارهای کم خطر بازگشایی می‌شوند.

وی ادامه داد: کسب و کارهای کم خطر از ۲۳ فروردین ماه می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی از طرف دانشگاه علوم پزشکی و رعایت آن کارهای خود را از سر بگیرند و در خصوص کسب و کارهای پرخطر نیز تاکنون  از بازگشایی آنها تا اطلاع ثانوی خبری نیست.

خورشیدی یادآورشد: بازگشایی کسب و کارها اداره‌ها و بازگشت دو سوم از کارکنان به مشاغل خود از جمله استثناهای فاصله گذاری هوشمند است  و براین اساس ساعت اداری از ۲۳ فروردین ماه از ساعت هفت صبح تا ۱۴ تعیین شده است و در این طرح مدیران در خصوص افرادی که سلامتی آنها می‌تواند در معرض خطر باشد شامل بیماران زمینه‌ای، جانبازان، زنان باردار و افراد مسن برای مرخصی در اولویت قرار دارند.

وی تاکید کرد: براساس طرح فاصله گذاری هوشمند ترددها محدود و تعطیلی مکان‌های تفریحی و آموزشی همچنان بر قوت خود باقی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: مردم همچنان تا پایان بیماری کرونا بر مولفه در خانه می مانیم باید پایبند باشند.

خورشیدی گفت: مشاغل پرخطری که تاکنون خبری از بازگشایی آنها نیست ، آن مشاغلی هستند که بواسطه تماس افراد از نزدیک می توانند شیوع بیماری را گسترش بیشتری دهند مانند باشگاه های ورزشی، استخر ها ، قهوه خانه ها و سایر مراکزی که به همین نسبت می تواند تماس از نزدیک را برقرار کند.

وی یادآور شد: موضوع دیگر مطرح شده در شورای اطلاع رسانی بوشهر مصوبه هیات دولت در خصوص اینکه شماری از دستگاه‌های اجرایی باید یک درصد اعتبارات خود را برای فرهنگ سازی در زمینه تخصصی با صدا و سیما قرار داد ببندند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر