پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار علم و فناوری
کد خبر: ۷۰۶۵۹
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، ویروس کرونا را بسیار مسری و کشنده توصیف کرد و گفت: تولید واکسن این ویروس به ۱۰ تا ۱۶ ماه زمان نیاز دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، تدروس ادهانوم روز دوشنبه در نشست مجازی شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد که با موضوع «سیاست‌های موثر در پاسخ به کووید-۱۹» برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: ۱۹ هفته پیش ما هیچ چیزی درباره ویروس نمی‌دانستیم، اما اکنون می‌دانیم که بسیار مسری و کشنده است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه تا کنون نزدیک به چهار میلیون مورد مبتلا به کووید-۱۹ به سازمان جهانی بهداشت گزارش شده است، اظهار کرد: از ژانویه، برای تسریع در یافتن واکسن برای این ویروس کار کرده‌ایم، با این حال ممکن است ظهور واکسن به ۱۰ تا ۱۶ ماه نیاز داشته باشد.

ادهانوم به ضرورت تامین مالی برای این پروژه اشار کرد و گفت: بودجه ۸ میلیارد دلاری اخیر اروپا برای تولید واکسن برای همه، کافی نخواهد بود.

این اظهارات دبیرکل مهم‌ترین سازمان بین‌المللی که مسئولیت هماهنگی و سازمان‌دهی در مبارزه با بیماری همه‌گیری به ویژه کووید-۱۹ را بر عهده دارد در حالی است که دولت دونالد ترامپ در آمریکا، برای سرپوش گذاشتن بر ناتوانی خود در مدیریت بحران کرونا در این کشور، بودجه این نهاد را قطع کرد.

واشنگتن مدعی شد که سازمان جهانی بهداشت، «چین محور» است و در مراحل نخستین نتوانسته است اطلاعات لازم را در اختیار کشور‌ها قرار دهد.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد: ما اکنون ۷ تا ۸ نامزد خوب و بیش از ۴۰۰ دانشمند داریم که در تحقیق کووید-۱۹ فعالیت دارند.

بر اساس آمار‌های منتشر شده تا این ساعت، چهار میلیون و ۱۳۷ هزار و ۵۹۱ نفر در جهان که مبتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا هستند، شناسایی شده‌اند.

همچنین ۲۸۳ هزار و ۵۲۶ نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر