جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۰۸۹۶
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

فکرشهر: امام جمعه جزیره خارگ گفت: در حوزه زیرساخت مدارس جزیره خارگ مشکلاتی وجود دارد که باید این مشکلات هر چه سریع‌تر حل شود.

مشکلات زیرساخت مدارس جزیره خارگ حل شود

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام موسی کمالی بعدازظهر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خارگ اظهار داشت: ماه مبارک رمضان برای رسیدن به خداست، یکی افتخارات این جزیره، فرهنگیان خارگ هستند.

وی افزود: تکریم فرهنگیان خارگ باید در اولویت قرار گیرد، موانعی در حوزه خدمات‌رسانی وجود دارد که باید تدبیری اندیشیده شود که این خدمات توسعه یابد.

کمالی تصریح کرد: در حوزه زیرساخت مدارس جزیره مشکلاتی وجود دارد، دو مدرسه در جزیره سال‌هاست رهاشده و امیدواریم باهم افزایی و هم گرایی این مدارس ساخته و در اختیار اهالی شریف این جزیره قرار گیرد.

امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش اقدامات خوبی صورت گرفته است در حوزه تربیتی مشکلاتی وجود دارد که در زمینه تربیتی هم دغدغه‌های فراوانی وجود دارد و باید با یک برنامه‌ریزی مدون این مشکلات رفع شود.

«حق جزیره» برای فرهنگیان جزیره خارگ دیده شود

رئیس آموزش و پرورش خارگ گفت: «حق جزیره» برای فرهنگیان جزیره خارگ دیده شود.

 رضا برمک اظهار داشت: تفاوت زیاد بین شرایط خدمتی فرهنگیان شاغل در جزایر بافرهنگیان شاغل در مناطق خشک، وجود دارد ولی عدم توجه به این تفاوت‌ها و سختی‌ها سبب ابراز گلایه‌های شدید فرهنگیان شاغل در جزیره خارک شده است.

وی بابیان اینکه یکی از خواسته‌های به حق فرهنگیان حق جزیره است که به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد تصریح کرد: در جزیره خارگ تعامل بسیار خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های نفتی با آموزش و پرورش وجود دارد، تداوم این روند مطمئناَ باعث شکوفایی و رشد آموزش و پرورش در جزیره خواهد شد.

وی افزود: نگاه بخشداری ویژه خارگ در حوزه آموزش و پرورش توسعه پایدار و شکوفایی در حوزه آموزشی و پرورشی است، با توجه به شرایط فعلی حاکم بر کشور، فضای آموزشی را وارد منازل دانش آموزان کردیم، اقدامات بسیار مناسبی در حوزه نرم‌افزاری و فضای مجازی داشتیم و طبق آمار ۱۰۰ درصد از این زیرساخت توسط دانش آموزان در جزیره استفاده گردید.

رئیس آموزش و پرورش خارگ تصریح کرد: در راستای به‌روزرسانی علمی فرهنگیان و اولیای جزیره، برگزاری یک دوره کتب مؤلف داشتیم همچنین با همکاری شرکت پایانه‌های نفتی ایران آزمون قلمچی برای دانش آموزان و برگزاری کلاس‌های کنکور به صورت رایگان برگزار شد.

برمک رئیس شورای آموزش و پرورش خارگ بابیان اینکه در حوزه نجوم، دانش آموزان جزیره خارگ در استان بوشهر سرآمد هستند خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط محدود جزیره در بحث کنکور سال گذشته، دانش آموزان خارگ توانستند رتبه‌های مناسبی در رشته‌های پزشکی کسب کنند، در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی با طراحی یک طرح کوتاه مدت در حوزه کتاب‌خوانی ۱۰۰ درصد دانش آموزان عضو کتابخانه در جزیره شدند.

مشکلات رفاهی فرهنگیان جزیره خارگ حل شود

رئیس شورای شهر خارگ گفت: در حوزه رفاهی فرهنگیان جزیره مشکلات فراوانی وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر این مشکلات حل شود.

بهروز خواجه اظهار داشت: در بحث نوسازی مدارس جزیره متأسفانه دو پروژه مهم و از مدارس اصلی این جزیره تخریب و رهاشده‌اند و زیبنده این جزیره نیست که مدرسه دو نوبت داشته باشد.

وی بابیان اینکه «حق جزیره» فرهنگیان خارگ یکی از خواسته‌های به حق فرهنگیان جزیره است تصریح کرد: حضور معلمان جدیدالورود مطمنا با توجه به شرایط خارگ باعث کاهش سطح آموزشی جزیره خواهد شد.

رئیس شورای شهر خارگ اظهار داشت: در حوزه رفاهی فرهنگیان جزیره مشکلات فراوانی وجود دارد که زمینه انگیزشی حضور فرهنگیان باسابقه را کاهش داده است.

شهردار جزیره خارگ نیز بابیان اینکه فعالیت فرهنگیان جزیره خارگ یا توجه به شرایط سخت این جزیره جای تقدیر و تشکر دارد اظهار داشت: حوزه آموزشی یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین حوزه‌ها است.

عبدالحمید صفایی افزود: شهرداری و شورای شهر خارگ در حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و پرورشی اقدامات مناسبی را انجام داده‌اند و مطمئناً این خدمات تداوم خواهد شد.

شهردار خارگ تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر آمادگی لازم جهت رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف آموزشی و پرورشی در حد توان خودداریم.

رئیس روابط عمومی مدیریت عملیات عمومی و هماهنگ‌کننده نهادی محلی با شرکت‌های نفتی خارگ نیز اظهار داشت: با نگاه مثبت مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران اقدامات بسیار مناسبی در حوزه زیرساختی صورت گرفته است، نوسازی و هوشمند سازی بیش از ۵۰ درصد مدارس خارگ توسط این شرکت صورت گرفته است.

عبدالمجید ستایشی افزود: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پایانه‌های نفتی ایران بیش از ۸۵ درصد کتب دانش آموزان این جزیره به صورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در راستای هوشمند سازی مدارس جزیره خارگ ضمن تجهیز این مدارس، اینترنت رایگان در اختیار این مدارس قرارگرفته است، همچنین در حوزه بهسازی و نوسازی فرهنگیان به تناوب توسط این شرکت اعتبارات جهت تعمیرات این منازل در نظر گرفته‌شده است.

۸۵ درصد مدارس جزیره خارگ هوشمند هستند

بخشدار ویژه خارگ گفت: بیش از ۸۵ درصد مدارس جزیره خارگ هوشمند هستند که این موضوع در استان بوشهر سرآمد است.

ناصر ابراهیمی اظهار داشت: جزیره مقاوم خارگ یکی از مراکز راهبردی و مؤثر بوده که در حوزه مختلف نقش‌آفرینی کرده است.

وی بابیان اینکه جزیره خارگ دارای سابقه‌ای دیرین آموزشی و پرورشی است افزود: خارگ جز اولین مراکز آموزش دریانوردی ایران اسلامی بشمار می‌رود.

وی بابیان اینکه پیشرفت آموزش و پرورش یعنی پیشرفت کشور اضافه کرد: در حوزه آموزشی اقدامات مناسبی در جزیره خارگ صورت گرفته است، این اقدامات باید تداوم بخشیده شود و این راهبرد به صورت ویژه توسط این بخشداری در راستای ارتقا کیفیت خدمات آموزشی در سال جدید تحصیلی رصد خواهد شد.

بخشدار ویژه خارگ بابیان اینکه در حوزه عمرانی مدارس جزیره خارگ مشکلاتی وجود دارد، این مشکلات ریشه قدیمی دارد تصریح کرد: هم‌افزایی و هم گرایی باعث برون‌رفت مدارس جزیره خارگ از مشکلات فعلی خواهد بود، ساخت دو مدرسه جزیره به صورت ویژه سرلوحه امور عمرانی در این بخشداری قرار خواهد گرفت.

ابراهیمی بابیان اینکه تداوم بخشی حوزه سخت‌افزاری مدارس بسیار مهم است ولی نباید از حوزه‌های نرم‌افزاری غافل شویم خاطرنشان کرد: تربیت و پرورش دانش آموزان باید به صورت ویژه پیگیری و با یک راهبرد مشخص تدوین و عملیاتی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر