پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۰۲۱
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۸

فکرشهر: فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی "ولایت" (جاسک) گفت: بررسی کارشناسی حادثه ناوچه کنارک توسط مهندسان و سامانه‎ها در دست اجرا است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، امیردریادار دوم کوروش محرابی روز پنجشنبه در آئین تشییع پنج تن از شهدای ناوچه کنارک در جمع خبرنگاران استان بوشهر افزود: این حادثه ناگوار در حوزه تست سامانه‌ها و تجهیزات نوین نیروهای مسلح رخ داد و با وجود اینکه همه ملاحظه‌های ایمنی مد نظر قرار داده می‌شود اما طبیعت کار به گونه‌ای است که در راستای توسعه و ارتقای توانمندی ممکن است یک سری ملاحظه‌های غیر قابل پیش بینی رخ دهد که این حادثه ناگوار یکی از همان حوادث پیش بینی نشده‌است.

وی ادامه داد: به طور قطع راهی را که در مسیر توسعه پیش گرفته‌ایم همچنان با قدرت مضاعف و بیشتر ادامه خواهیم داد و قطره قطره خون این شهیدان که در آب‌های نیلگون سرزمینی ایران به زمین ریخته شد برای اهتزاز پرچم اقتدار و برقراری امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

محرابی بیان کرد: به همه ملت  قهرمان ایران تعهد می‌دهیم ما سربازارن ایران اسلامی ادامه دهندگان راه این شهیدان خواهیم بود و به طور قطع به گونه‌ای عمل می‌کنیم که اجازه نخواهیم داد بیرق و پرچمی که این عزیزان در دست داشتند، به زمین بیفتد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی "ولایت" اظهارداشت: امروز با حضور مردم شهید پرور آیین تشییع  ۱۷ تن از شهیدان حادثه ناوچه کنارک در هفت استان بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، گلستان، فارس و چهارمحال و بختیاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

وی بیان کرد: تا امروز از مجموع ۱۹ تن شهید حادثه کنارک پیکر یک شهید در روزهای گذشته تشییع و خاکسپاری شده‌است و با تشییع مابقی شهدا تنها یک شهید دیگر باقی می‌ماند که در روزهای آینده تشییع و خاکسپاری می‌شود.

عصر روز بیست و یکم اردیبهشت در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آبهای جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد در این حادثه ۱۹ تن از دریادلان نیروی دریایی ارتش به فیض شهادت نائل و ۱۵ تن نیز زحمی شدند.

شهیدان مهدی رازی، مصطفی پویان فر، رضا دهقانی، سید منصور موسوی نژاد و حسین سپهری اهرمی شهدای استان بوشهر در ناوچه کنارک هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر