جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۱۶۵
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت:‌ در بررسی‌های اولیه برای تعیین علل و عوامل آتش سوزی منطقه خائیز، به نقش گردشگران در ایجاد این آتش سوزی گسترده دست یافته‌ایم.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی محیط زیست، فرهاد قلی نژاد صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه حفاظت شده کوه بیرمی از مناطق با ارزش با توان اکولوژیکی بالا است که آتش‌سوزی در این منطقه از روز گذشته آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به نظارت بر روند اطفای حریق در این منطقه بیان کرد: درحال بررسی علل و عوامل ایجاد آتش سوزی در این منطقه هستیم.

وی افزود: در روزهای گذشته نیز محیط بانان منطقه با همکاری نیروهای مردمی تلاش وسیعی برای اطفای حریق در این منطقه داشته اند و در طول شبانه روز با کمترین امکانات تلاش داشته‌اند که از پیشروی آتش به دیگر مراتع جلوگیری کنند.

قلی نژاد اضافه کرد: در بررسی های اولیه برای تعیین علل و عوامل آتش سوزی، به نقش گردشگران در ایجاد این آتش سوزی گسترده دست یافته‌ایم. البته به طور دقیق‌تر درحال بررسی دلایل آتش سوزی در منطقه خاییز هستیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته و اوایل سال جاری با بارندگی ها مطلوب در استان  باعث افزایش پوشش گیاهی و علفی در مناطق و عرصه های طبیعی بخصوص مناطق کوهستانی شد که یکی از عوامل مهم و مستعد برای این مناطق به‌عنوان مناطق حساس و بحرانی  و احتمال خطر آتش سوزی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به تاکید سازمان طبق روال همه ساله با فرارسیدن فصل گرما در استان اقدامات لازم برای هوشیاری، آمادگی و پیشگیری از اطفای حریق در مناطق تحت مدیریت به واحد های تابعه در استان ابلاغ  می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مناطق تحت مدیریت یکی از مکان های مورد نظر جهت  بازدید طبیعت گردان و دوستداران طبیعت است، هشدار لازم برای رعایت مسائل ایمنی و ایجاد آتش در مناطق با توجه به این فصل حساس به گردشگران داده می شود.

قلی‌نژاد گفت: گردشگران در برخی موارد با بی اعتنایی و سهل انگاری باعث ایجاد حریق در مناطق و در برخی موارد به‌علت افزایش دما و وجود پوشش گیاهی مستعد باعث حریق در مناطق می‌شود که منجر به ضرر و زیان جبران ناپذیری به طبیعت و محیط زیست می شود.

روز گذشته آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی اتفاق افتاد که این آتش سوزی ابتدا از تنگ یخ  و سپس به تنگ مغدان  سرایت کرد و با توجه به شدت، حجم بالای آتش سوزی و همچنین صعب العبور بودن منطقه آتش سوزی به‌طرف ارتفاعات منطقه کوه بیرمی سرایت کرد.

صبح امروز بالگرد جمعیت هلال احمر برای انتقال نیرو به ارتفاعات و برای مهار و جلوگیری از گسترش آتش به ارتفاعات بالاتر حضور پیدا کرد و انتقال نیرو در حال انجام است.

در حال حاضر تلاش برای مهار آتش سوزی در منطقه هنوز ادامه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر