جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۲۲۸
پنجشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

فکرشهر: معاون میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: تمام موزه‌های استان بوشهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت خود را از سر گرفتند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، نصرالله ابراهیمی افزود: موزه شهید رئیس‌علی دلواری، مردم‌شناسی، تاریخ پزشکی خلیج فارس، دریانوردی و تجارت دریایی از موزه‌های فعال استان بوشهر هستند که پس از تعطیلی سه ماهه ناشی از شیوع ویروس کرونا آغاز به کار کردند.

وی اضافه کرد: موزه‌ها همزمان با نخستین روز از شروع به کار خود با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان روبرو شدند.

ابراهیمی اظهار کرد: موزه منطقه ای خلیج فارس ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظار می‌رود در نیمه نخست سالجاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر اضافه کرد: موزه منطقه‌ای خلیج فارس در مساحتی به میزان سه هزار و ۲۰۰ متر مربع احداث و در زمان حاضر در مرحله تجهیز قرار دارد.

ابراهیمی ادامه داد: این موزه آثار دیرینه‌شناسی خلیج فارس از پیش از تاریخ ایلامی، هخامنشی، اشکانی و ساسانی تا دوره افشاریه و قاجاریه را در بر می‌گیرد و متعلق به استان‌های کرانه خلیج فارس است.

وی گفت: بخش دیگری از این موزه را ماکت‌ها و آثاری در زمینه تاریخ انرژی نفت، گاز و انرژی هسته‌ای دربر می‌گیرد که در حال آماده‌سازی است.

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر ادامه داد: نگاه سازمان میراث فرهنگی بوشهر به موزه منطقه‌ای خلیج فارس به عنوان موزه‌ای فاخر،  در سطح فرامنطقه‌ای و حتی بین المللی است.

وی ادامه داد: موزه‌ها ویترین فرهنگ یک جامعه هستند فرهنگی که به نمایش گذاشته می‌شود و نسل جوان ضمن آشنایی با هویت و شناسنامه خود از آن حفاظت نیز می‌کند.

ابراهیمی اضافه کرد: موزه‌ها نقش تعیین کننده‌ای در توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، جذب گردشگر و رونق پایدار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر