جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۲۵۹
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

فکرشهر: فرماندار دیراستان بوشهر گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا و محدویت تردد شناورهای تجاری به کشورهای حاشیه خلیج فارس، سطح اشغال و ترافیک شناورها در اسکله افزایش پیدا کرده است .

به گزارش فکرشهر از ایرنا، کریم علی حسنی در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان دیر افزود:  در راستای پیشگیری از وقوع آتش سوزی تعاونی های صیادی و سفاری ملزم هستند که حداقل یک نفر به عنوان نگهبان در شناور بکار بگیرند تا به محض وقوع حادثه اطلاع رسانی به موقع انجام دهند.

وی افزود: اداره شیلات و بندر و دریانوردی برای جابجایی شناورهای باری با نگاه کلی و ترغیب مالکان شناورها و در نظر گرفتن بحث فنی برنامه ریزی داشته باشند تا بار ترافیکی شناورها در اسکله کاهش پیدا کند.

علی حسنی بر لزوم آمادگی کشاورزان و افراد محلی و ادارات بر مبارزه با هجوم ملخ ها و مهار آتش در مراتع شهرستان تاکید کرد و گفت: با توجه به فصل گرما و احتمال آتش سوزی مراتع همه اطلاعات را به موقع رصد کنند.

وی در رابطه با وضعیت آب آشامیدنی و برق مردم و تاکید بر صرفه جویی گفت: برای ترمیم و تعمیر شکستگی لوله های آب مبلغ هفت میلیارد تومان اعتبار داریم که اگر تزریق شود بخش عمده ای از مشکلات آب مردم برطرف خواهد شد.

فرماندار دیر یادآورشد: ایستگاه دوم برق نیاز ضروری شهرستان است و در این زمینه هم مکاتبه شده و برای تقویت ایستگاه برق شهر دیر قول هایی داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دیر نیز گفت: وسعت مبارزه با ملخ های صحرایی در این شهرستان ۱۰ هکتار است .

عیسی محمددوست افزود: اعتبار لازم ، امکانات و تجهیزات، سوخت از مواردی است که برای مبارزه با ملخ های صحرایی مورد نیاز است.

وی گفت: جهاد کشاورزی شهرستان برای مبارزه با ملخ ها در آمادگی کامل قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر