سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۲۷۴
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶

فکرشهر: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: انجمن صنفی شن و ماسه خارج از مراحل قانونی قیمت شن و ماسه را در سال جدید افزایش داده که این کار غیرقانونی و در دست پیگری است.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، رضا جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: یکی از شاخص‌های قیمت مسکن، قیمت سن و ماسه است، هرچندکه در دستورالعمل نرخ‌گذای قیمت مسکن، قیمت شن و ماسه از اولویت‌های اول نیست و در آن به تولیدکنندگان اجازه داده شده که قیمت‌گذاری را انجام دهند.
 
جمالی ادامه داد که با توجه به اهمیت این کالا و تأثیر آن در قیمت مسکن، از سال‌های گذشته انجمن صنفی تولیدکنندگان شن و ماسه استان ارزیابی قیمت و بهای تمام‌شده را به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌کرد که پس از کارشناسی و تصویب در حوزه معاونت امور عمرانی استانداری و کمیته فنی، قیمت مصوب به انجمن صنفی تولیدگنندگان شن و ماسه ابلاغ می‌شد؛ اما امسال این انجمن خودسرانه و بدون انجام این فرآیند، قیمت‌ها را ۳۵ درصد افزایش داده است.
 
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: ما پس از اطلاع از این تخلف، از سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استعلام کردیم که آیا این نرخ‌گذای وجاهت قانونی دارد یا نه. هم‌چنین این قیمت‌گذاری برای واحد‌هایی است که دارای نشان استاندارد هستند و دیگر واحد‌ها نمی‌توانند این افزایش را داشته باشند.
 
او اضافه کرد: این پرونده با دو موضوع «گران‌فروشی» و «تقلب» در دستور کار جدی همکاران ما در بازرسی و هم‌چنین تعزیرات حکومتی استان در تمام شهرستان‌ها قرار گرفته و با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به این‌که هم‌چنان قیمت شن و ماسه بالا است، گفت: این شن و ماسه‌ها در استان بوشهر تولید می‌شوند که برخی از فروشندگان هم‌اکنون این کالا‌ها را ارائه نمی‌کنند.

جمالی از خریدارانی که شن و ماسه را با قیمت بالا خریداری کرده‌اند خواست تا پس از تعیین تکلیف این موضوع، شکایت و برای گرفتن حق خود اقدام کنند.

او وعده داد که هفته آینده برای این افزایش قیمت غیرقانونی، چاره‌اندیشی می‌شود.

جمالی در پاسخ به این‌که اگر برخی از واحد‌ها پروانه استاندارد ندارند چرا هم‌چنان فعال هستند هم گفت: استاندارد نبودن این کارگاه‌های تولیدی غیراستاندارد از وظایف اداره‌کل استاندارد است و آن‌ها باید با سرکشی به این موضوع رسیدگی کنند.

نظرات بینندگان
محمود عبدیپور
|
-
|
پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
کی گفته ما دیشب معدن ماسه ۳۷ تومان زدیم بار معدن دار میگفت خود سید رییس صنعت معدن استان گفته حمایت میکنم گرون کنید این خط این نشان کسی جرات کم کردن قیمت ندارن این صحبت ها الکیه گفت بهم زنگ زده گفته زیاد کن 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر