پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۲۸۷
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش دما در سطح استان خبر داد و گفت: از فردا به تناوب تا روز دوشنبه در برخی از ساعات دریا در سطح استان متلاطم می شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد امروز به نسبت شرایط جوی و دریایی در سطح استان آرام است.

وی اضافه کرد: در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب با افزایش پوشش ابر در مناطق شرقی و بخش‌هایی از جنوب استان احتمال رخداد ناپایداری های جوی بصورت موقت دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود از ظهر فردا به تدریج سرعت وزش بادهای شمالی بر روی دریا و بخش‌هایی از مناطق شمالی و مرکزی استان افزایش یابد و به تناوب تا روز دوشنبه در برخی از ساعات دریا در آن نواحی متلاطم باشد.

وی ادامه داد: طی این مدت ایجاد گردوخاک به همراه وزش باد نیز پیش بینی می شود. همچنین طی روزهای آینده دمای هوا در سطح استان به خصوص مناطق غیر ساحلی از مقادیر بالایی برخوردار است.

مساعدی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در مناطق شرقی و بخشهایی از جنوب استان در ساعاتی از بعدازظهر و شب افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ و بر روی دریا گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در مناطق شرقی و مناطق غیر ساحلی جنوب استان در هنگام وقوع ناپایدار بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: طی این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر