پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۱۳۰۷
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

فکرشهر: سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انجام عملیات مهار آتش‌سوزی با استفاده از سه فروند بالگرد مجهز به سیستم اطفا حریق این سازمان در استان های بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مهدی ولی‌پوربا اعلام این مطلب افزود: این سلسله عملیات اطفا حریق هوایی برای مهار آتش در مراتع دشتستان استان بوشهر،  سه منطقه شیخ تنگ از توابع شهرستان بهبهان، مگران ۳ از توابع شهرستان شوش و بیشه زار جنت مکان از توابع شهرستان گتوند استان خوزستان و آتش سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده خاییز در شهرستان کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

وی توضیح داد: این عملیات توسط سه فروند بالگرد امداد و نجات هوایی و با انجام ۱۷ ساعت و ۳۰ دقیقه( ۳۹ سورتی پرواز) برای  جابه جایی ۳۷ امدادگر و نیروی داوطلب اطفای حریق و حمل و انتقال یک مجروح و ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بار صورت پذیرفته است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد، سازمانی کمک رسان و معین دولت در انواع حوادث و سوانح تعریف شده و هر جا که سایر دستگاههای دخیل در امر مدیریت بحران و سانحه درخواست همکاری و استمداد کمک اضطراری داشته باشند وارد عمل خواهد شد.

ولی پور با بیان اینکه بالگرد های مرکز امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر مسئولیت پشتیبانی امداد هوایی این جمعیت را در سراسر کشور را برعهده دارند، افزود: این شمار بالگرد امدادی توانایی انجام عملیات پرواز در حوزه های امداد و کمک رسانی، خدمات هوایی، تخلیه هوایی پزشکی، سرویس‌های اضطراری پزشکی، ماموریت‌های تجسس و نجات و خدمات اطفای حریق را دارند.

وی ادامه داد: بالگردهای امداد و نجات هوایی برای امدادرسانی در شرایط مختلفی از قبیل جستجو و نجات دریا، جاده، سیلاب، زلزله،  کوهستان و مهار آتش سوزی و نظایر آن به وسایل تخصصی امداد و نجات فنی و سیستم اطفا حریق مجهز هستند؛ به طوری که با هر بالگرد از نوع میل (Mil-۱۷۱) می توان ۱۵ تا ۲۰ امدادگر و چهار تن بار را انتقال داد و با بالگردهای نوع (Bell ۲۰۵) می توان پنج امدادگر و ۵۰۰ کیلوگرم بار را منتقل کرد و هر بالگرد توانایی حداکثر جابه جایی ۱۲ مجروح و مصدوم را دارد.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد:‌ تمامی هموطنان می توانند در صورت قرار گرفتن در وضعیت های عمومی و اضطراری انواع حوادث و سوانح با شماره تلفن ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و شعب این جمعیت در سراسر کشور تماس بگیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر