جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۳۰۸
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

فکرشهر:  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه گفت: نهادهای حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و خیران این شهرستان نسبت به تحت پوشش قرارگرفتن خانوارهای آسیب پذیر که تحت حمایت هیچ ارگانی قرار ندارند، حمایت کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دانیال اسفندیاری  در جلسه کمیته امنیت غذا و تغذیه و حمایت تغذیه‌ای گروه‌های آسیب پذیر این شهرستان افزود: کمیته امداد و بهزیستی و خیران با توجه به آمار ارائه شده شبکه بهداشت و درمان و مخاطرات و آسیب‌های ناشی از دو گروه آسیب پذیر، آنان را تحت حمایت قرار دهند.

وی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان برای گروه زنان باردار و کودکان، آمار اعلامی آن اداره به عنوان یک مرجع تلقی شده و مورد اعتماد است.

اسفندیاری گفت: برای توزیع عادلانه کمک‌های خیران به آمار شبکه بهداشت و درمان رجوع شود.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه از رئیس کمیته امداد گناوه برای تحت پوشش قرار دادن ۳۰  کودک و ۱۱ زن باردار که نیاز فوری به دریافت حمایت‌های تغذیه ای داشتند تقدیر کرد و  از بهزیستی و سایر موسسه‌های خیریه خواست بقیه گروه‌های نیازمند را که شناسایی شدند تحت حمایت خود قرار دهند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: شیوع بیماری کرونا در کشور بسیاری از کسب و کارهای کوچک را تحت شعاع قرار داد و باعث تعطیلی و بیکاری تعداد زیادی از ساکنان این شهرستان شد.

محمد بازیاری افزود: زنان باردار و کودکان در همه بحران‌ها بیشترین آسیب را  می‌بیند و نیازمند توجه خاص هستند و باید به سلامت و تغذیه سالم این دو گروه توجه ویژه شود.

وی گفت: شهرستان گناوه ۲۵۷ کودک دچار اختلال رشد دارد و نیازمند حمایت تغذیه‌ای است که از این مجموع  ۲۰۸ کودک تحت پوشش کمیته امداد گناوه و ریگ سبد غذایی دریافت می‌کنند اما  ۴۹ کودک دیگر تحت پوشش هیچ نهاد یا موسسه حمایتی نیستند.

وی تاکید کرد:  ۳۰ کودک ازمجموع  ۴۹ کودک دچار بحران تغذیه‌ای شدید هستند و در صورت دریافت نکردن کمک از نهادهای حمایتی آسیب جدی خواهند دید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: در این شهرستان  ۶۰ مادر باردار نیاز به کمک‌های حمایتی دارند که از این تعداد ۳۹ مورد تحت پوشش برنامه بنیاد علوی هستند و سبد کالا دریافت می‌کنند و  ۲۱ مورد تحت پوشش هیچ برنامه حمایتی نیستند و ۱۱ مورد نیاز فوری به دریافت کمک تغذیه‌ای دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر