جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۳۲۹
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

فکرشهر: فرماندار دشتستان با تاکید بر لزوم افزایش توان مقابله با بحران‌ها در شهرستان گفت: ظرفیت‌های کشاورزان دشتستان برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها شناسایی شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، فتح‌اله نوروزی در نشست ستاد بحران شهرستان دشتستان اظهار داشت: در راستای مهار آتش‌سوزی در دشتستان شاهد همراهی، همدلی و همکاری مؤثر ادارات منابع طبیعی، راهداری، حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، محیط زیست، شهرداری‌های بوشکان، تنگ ارم، کلمه، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی، بسیج، عشایر و نیروهای مردمی بودیم که شایسته تقدیر است.

وی اضافه کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها و ضرورت اقدام سریع و به هنگام در مواجهه، مقابله و مهار انواع آتش سوزی در مراتع و نخیلات شهرستان و برخورد قاطع با متخلفین و متجاوزین به حقوق اجتماعی ضروری است.

فرماندار شهرستان دشتستان اضافه کرد: آگاهی شهروندان از خطرات آسیب‌های آتش سوزی در اراضی کشاورزی و پیشگیری از عوامل خطرزا و حادثه آفرین از موارد ضروری است.

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی نسبت به نصب اقلام تبلیغاتی از جمله بنر و پارچه نوشته در روستاها با مضامین عواقب و پیامدهای آتش‌سوزی و پرهیز آن در مراتع و نخیلات اقدام کند.

نوروزی با تاکید بر برگزاری نشست با کشاورزان با رعایت پروتکل بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی در تمام بخش‌ها افزود: باید نسبت به شناسایی اشخاص دخیل در آتش‌سوزی‌های اخیر اقدام و برای اجرای ماده ۲۰ قانون هوای پاک و برخورد قانونی به محیط زیست شهرستان اعلام شود.

وی افزود: نسبت به فراخوان همه کشاورزان دارای تانکر آبرسانی و سمپاشی برای همراهی و همکاری با مدیریت بحران در سطح روستاها به شهرها همچنین نسبت به آگاه سازی کشاورزان در بیمه آتش سوزی نخیلات و باغات اقدام شود.

در این نشست مقرر شد با توجه به شرایط آب و هوا و پیش‌بینی شده گرما در فصل تابستان، همه دستگاه‌ها (اعضای مدیریت بحران شهرستان) تا پایان شهریورها در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر