جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۳۳۹
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

فکرشهر: رئیس دادگستری دیلم استان بوشهرگفت:در راستای کاهش آسیب ها استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در دستور کار قضات این دادگستری قرار گرفته است.

به گزارش فکرشهر، مهدی بهشتیان درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بکارگیری مجازات های جایگزین حبس علاوه بر کاهش جمعیت کیفری زندانها ، به نفع خود زندانی و خانواده آنها است.

وی  با اشاره به اینکه کاهش هدفمند جمعیت کیفری به معنای ناامن کردن جامعه نیست گفت: طبق دستورالعمل‌های اعلامی از سوی رئیس قوه قضاییه از ابتدای سال تاکنون ۵ نفر از زندان آزاد و به تعداد زیادی از زندانیان مشمول بخشنامه‌های قوه قضاییه نیز مرخصی اعطا شد.

وی اظهارداشت: در دو ماه  امسال با تلاش همکاران قضایی و اداری در راستای اجرای دستورالعمل‌های صادره از سوی رئیس  قوه قضائیه ۲۲۵ فقره پرونده معوق،  رسیدگی که نسبت به مشابه سال قبل ۱۰  درصد رشد داشته است.

رئیس دادگستری دیلم  گفت: در دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این شهرستان کارگروهی متشکل از امام جمعه ، دادستان عمومی و انقلاب ، فرمانده سپاه ، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار،  یک عضو شورای اسلامی شهر یا  روستا و حسب مورد استفاده از افراد موثر باهدف  حل و فصل دعاوی خانوادگی تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: میانجی‌گری ریش سفیدان و معتمدین  می‌تواند ظرفیت با ارزش و خوبی برای حل اختلاف و آسیب‌های اجتماعی و کاهش مراجعات به دادگستری باشد.

وی گفت: امیدواریم با تقویت خدمات قضایی به مراجعین، کاهش اطاله دادرسی و توانمندسازی نیروی انسانی،  افزایش رضایتمندی مردم  این شهرستان بیش از پیش فراهم شود.

بهشتیان افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا ، رعایت پروتکل های بهداشتی در قطع زنجیره این بیماری در جامعه ضروری است.

رئیس دادگستری دیلم  گفت: در این راستا  افراد به جای مراجعه حضوری به دادگستری از سامانه‌های ارتباطات الکترونیکی و به ویژه خدمات قضایی برای افراد خارج از شهرستان استفاده کنند و در صورت ضرورت حضور فیزیکی ،  پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و  از ماسک و دستکش استفاده کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر