جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با رسیدن دما به ۴۸ درجه؛
کد خبر: ۷۱۳۴۰
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با آغاز دور جدید موج گرما در استان بوشهر دما در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان این استان به ۴۸ درجه سانتیگراد رسید.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی درگفت و گو با ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته اهرم، خورموج، جم، دیلم و خارگ نیز به ترتیب دمای ۴۷، ۴۶، ۴۳، ۴۱ و ۴۰ درجه تجربه کردند.

وی بیان کرد: پیش بینی شده این روند افزایشی در روزهای آینده نیز تداوم داشته باشد.

مساعدی ادامه داد: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد که امروز و فردا سرعت وزش بادهای شمال غربی بر روی دریا و بخش‌هایی از مناطق شمالی و مرکزی استان افزایش می یابد و به سبب آن سواحل شمالی و مرکزی تا حدودی مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: طی این مدت وقوع گرد و خاک در برخی از مناطق دور از انتظار نیست.

مساعدی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در سواحل شمالی و مرکزی وزش باد و گاهی گرد و خاک و در برخی نقاط جنوبی با مه رقیق صبحگاهی پیش بینی شده است.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد  در مناطق شمالی و مرکزی استان شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۴  تا ۳۸ و بر روی دریا گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوب استان جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

مساعدی افزود: در این مدت ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی استان به تدریج از شب ۹۰ تا ۱۵۰ و گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۴:۳۰ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۸:۰۶، مد دوم ساعت ۱۴:۰۸ و جزر دوم ساعت ۲۱:۴۹ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر