جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۴۲۰
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهربا تاکید بر تشکیل تیم‌های عملیاتی از کوهنوردان و افراد بومی و محلی برای مقابله با آتش‌سوزی در مناطق کوهستانی گفت: پهپاد برای شناسایی دقیق محل آتش سوزی منابع کوهستانی استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، فرهاد قلی‌نژاد در جلسه ستاد بحران  استان بوشهر برای مقابله با آتش سوزی به صورت ویدئو کنفرانس ضمن تشکر از تلاش شبانه‌روزی محیط بانان در مهار آتش مناطق کوهستانی دشتستان، تنگستان و دشتی گفت: در حوزه پیشگیری از آتش سوزی برای برطرف کردن نقص‌ها در مدیریت بحران باید برنامه‌ریزی شود.

وی با تاکید بر تقویت همکاری و به‌کارگیری همیاران محیط زیست در مواقع بحرانی خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی به موقع و همچنین ارتباط موثر دهیاری‌ها و نیروهای مردمی آموزش دیده و همیاران محیط زیست می‌تواند کمک موثری در پیشگیری و اطفاء حریق باشد .

قلی‌نژاد با تاکید بر تشکیل تیم‌های عملیاتی از کوهنوردان و افراد بومی و محلی برای مقابله با آتش‌سوزی در مناطق کوهستانی تصریح کرد: همکاری همیاران و سازمان‌های مردم نهاد در عرصه مقابله با بحران‌های آتش سوزی مراتع و جنگل‌های مناطق کوهستانی باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیمه شدن همیاران حفاظت محیط زیست را مورد تاکید قرار داد و افزود:تامین ادوات مهار آتش سوزی،  آموزش جوامع محلی، تهیه پکیج طرح پیشگیری و مهار، اطلاع رسانی به موقع در هنگام وقوع آتش از ضروریات است.

وی با تاکید بر راه‌اندازی پهپاد برای شناسایی دقیق محل آتش سوزی در مناطق کوهستانی و مرتعی گفت: در این راستا حضور به موقع روسای مناطق حفاظت شده و محیط بانان در منطقه باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر، مسئول مستقیم اطفاء حریق و مرجع خبر برای روابط عمومی در این اداره کل را فرمانده یگان خفاظت دانست و بیان کرد: تقسیم کار برای مدیریت بحران در بین دیگر بخش‌ها هم صورت پذیرفته است و روسای واحدها  در مواقع بحران شخصا باید در منطقه وجود داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر