جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس کمیته امداد برازجان در نشست خبری:
فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)  اداره برازجان گفت: برنامه کمیته امداد این است که طی دو سال آینده مددجوی بدون مسکن نداشته باشیم...
کد خبر: ۷۱۴۴۲
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)  اداره برازجان گفت: برنامه کمیته امداد این است که طی دو سال آینده مددجوی بدون مسکن نداشته باشیم.

به گزارش «فکرشهر»، غلامحسین قیطاس خواه امروز ـ سه شنبه، ۱۳ خردادماه  ـ در نشست با اصحاب رسانه، با تسلیت سالروز درگذشت امام و ۱۵خردادماه،، فعالیت های ماه مبارک رمضان کمیته امداد برازجان را تشریح کرد و گفت که چهار عنوان خدمت در ماه رمضان انجام شده است.

وی بیان داشت: کمیته امداد برازجان، ۳۸۷۰ خانوار تحت پوشش دارد و  بیش از هزار نفر تبصره ۱۴ داریم که این افراد کامل تحت پوشش نیستند و موردی خدماتی دریافت می‌کنند و برای این بیش از پنج هزار خانوار توانستیم با همکاری سایر ارگان ها بسته معیشتی تهیه کرده و در اختیار آنها قرار دادیم.

قیطاس خواه ادامه داد: از این تعداد بسته معیشتی تعداد ۲۸۰۰ عدد را خود کمیته، ۱۲۰۰ بسته را مراکز خیریه سطح شهر و ۷۰۰ بسته توسط بسیج و مساجد فراهم شد.

وی گفت: در پخت غذا توانستیم با همکاری سه آشپزخانه جهادی سطح شهر، بیش از ۲۳ هزار پرس غذا پخت و در اختیار مددجویان قرار دهیم.

رییس کمیته امداد برازجان در پاسخ به سوال «به فکرشهر» درباره ارزش ریالی بسته های ارایه شده توضیح داد: ارزش ریالی هر بسته معیشتی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و شامل برنج، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، حبوبات و وسایل بهداشتی بوده است.

وی اضافه کرد: برنامه داریم که جامانده ها را با کمک هایی که از این به بعد دریافت می‌کنیم پوشش داده و به آنها نیز خدمت رسانی کنیم.

قیطاس خواه درباره افراد تبصره ۱۴ نیز اظهارداشت: افراد تبصره ۱۴، یکی دو سال تحت پوشش موقت قرار می‌گیرند و پس از آن با کمک هایی که برای اشتغال و سایر مسائل آنها انجام می‌گیرد، اکثرا از لیست خارج شده و افراد جدید جایگزین می‌شوند.

غلامحسین قیطاس خواه در بحث مسکن برای مددجویان نیز توضیح داد: ما ۲۵۰ مددجو داریم که فاقد مسکن هستند؛ البته در روستاها کار راحت تر است اما فراهم کردن مسکن برای افرادی که در برازجان هستند کار بسیار سختی است. در سال ۹۸ فراهم کردن تعداد ۳۴ واحد مسکونی در شهر و روستا با مبلغ ۵۰ میلیون تومان با کمک استانداری انجام گرفت.

وی درباره شهریه دانشجویان و دانش آموزان تحت پوشش نیز گفت: حدود ۹۰ درصد شهریه دانشجویان تحت پوشش را پرداخت می کنیم و برای مدارس نیز بسته کامل در اختیار مددجویان قرار می گیرد و با آموزش و پرورش نیز هماهنگ کرده ایم که ثبت نام مددجویان رایگان باشد که سال گذشته این کار تقریبا انجام شد.

رییس کمیته امداد برازجان درباره هزینه کرد صندوق های صدقات نیز اظهارداشت: این هزینه کردها شامل موارد گوناگونی مانند جهیزیه، درمان، لوازم خانگی و... می‌شود که در سال ۹۸ اداره کل برای ما تعیین کرده بود ماهی ۷۵ میلیون تومان جمع کنیم که خداراشکر محقق شد و حتی ما از ۴۲۰۰ صندوق خانگی که داریم، ۱۰۳ درصد را جمع‌آوری کردیم.

قیطاس خواه بیان داشت: سال گذشته مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای لوازم بهداشتی برای مددجویان صعب العلاج و زمین گیر اختصاص داده شد که این مبلغ را بین ۵۰۰ خانوار تقسیم کردیم، همچنین پس از کرونا تعدادی ماسک نیز از گروه های خیریه و جهادی تحویل گرفته و بین خانواده ها تقسیم کردیم.

رییس کمیته امداد برازجان از مردم خواست که برای اکرام ایتام اقدام و تعدادی از ایتام را پذیرش کنند و گفت: در این نوع همکاری، مردم ماهیانه مبلغی کمک می نمایند و این مبلغ از ۱۰هزار تومان شروع می‌شود و تا هر چه قدر که خیر توان داردو این طرح اکرام ایتام است.

وی اضافه کرد: از جمله مواردی که به این مورد اضافه شده این است که قبلا پول به حساب کمیته امداد می‌آمد، اما از سال گذشته پول کمک شده به یتیم مدنظر مستقیما به حساب خود فرد واریز می‌شود.

غلامحسین قیطاس خواه به شعار سال هم اشاره کرد و گفت: با توجه به شعار سال در حال برگزاری کارگاه هایی هستیم و باید امسال ۴۸۰ شغل ایجاد کنیم و نام نویسی برای کلاس ها شروع شده تا آموزش ها را تا پایان شهریور ماه تمام کرده و این آموزش ها تبدیل به اشتغال شود و مددجویان بتوانند روی پای خود بایستند.

وی افزود: سال گذشته ۳۶۵ نفر با حمایت، اشتغال به کار شدند که امیدواریم امسال نیز ۲۱۰ نفر را خودکفا کنیم.

وی در این باره توضیح داد: توضیح این که ما پس از اعطای وام کارشناسی داریم که این موارد را پیگیری و اگر این شغل منجر به درآمدزایی شد، آن وقت تنها، مستمری افراد قطع می‌شود و سایر موارد باقی می‌ماند.

رییس کمیته امداد برازجان درباره برنامه های آتی این ارگان نیز گفت: برنامه کمیته امداد این است که طی دو سال آینده مددجوی بدون مسکن نداشته باشیم. در روستا مشکلی نیست اما در شهر مشکلاتی وجود دارد که آن هم در حال رایزنی با ادارات و دستگاه های مختلف هستیم که بتوانیم این مشکل را هم حل کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر