جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: روند افزایش دمای هوا در استان طی روزهای آینده ادامه دارد و در برخی نقاط به ۵۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید...
کد خبر: ۷۱۴۴۶
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۸

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: روند افزایش دمای هوا در استان طی روزهای آینده ادامه دارد و در برخی نقاط به ۵۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد برای روزهای پیش رو اظهار داشت: افزایش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا بویژه در مناطق غیر ساحلی تا آستانه ۵۰ درجه سانتیگراد را در استان شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد تا اوایل هفته پیش رو دمای هوا در سطح استان روند افزایشی خواهد داشت.

مساعدی خاطرنشان کرد: در برخی روزها به‌ویژه روزهای پایانی هفته جاری در مناطق غیر ساحلی دما به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس خواهد رسید.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود در بعد از ظهر روز چهارشنبه و طی روزهای پنج شنبه تا دوشنبه هفته آینده با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی و وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید و گاهی شدید، خلیج فارس و سواحل استان به تناوب و در برخی ساعات مواج و متلاطم باشد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: طی این مدت خیزش گرد و خاک در سطح استان دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود طی این مدت تردد شناورهای کوچک، تفریحی و مسافری در سواحل استان با احتیاط بیشتری انجام پذیرد و از ترددهای دریایی غیرضروری اجتناب شود.

مساعدی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود روز یکشنبه وزش باد و تلاطم دریا نمود بیشتری داشته باشد خاطرنشان کرد: وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید شمال غربی،  افزایش ارتفاع موج دریا، نفوذ گرد و خاک روی دریا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور افزود: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا جنوب غربی گاهی جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از فردا بر روی دریا در جنوب استان گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت ارتفاع موج دریا بین ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و از ظهر فردا در فاصله از سواحل جنوبی استان تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر