جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۱۴۵۷
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اینگونه مدیریت شبکه خانگی در آینده ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند تاکید کرد: شبکه خانگی باید به صدا و سیما بازگردد و صدا و سیما موظف است این موضوع را مدیریت کند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: از نمایندگان مجلس یازدهم می‌خواهم نگاه کلان را مورد توجه قرار دهند. اگرچه باید به مناطق روستایی و محروم توجه لازم را داشته باشیم ولی فراموش کردن نگاه کلان آسیب سراسری به بار می‌آورد.

وی افزود: یکی از مسائل مهم برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشت توجه به موضوع تولید است. باید توجه کنیم که هر چه تولید می‌کنیم در بازار اطراف کشور خریدار دارد. صرفا اعمال موضوع جهش تولید با شعارهایی که می‌دهیم در سازمان‌های دولتی و صدا و سیما انجام خواهد شد؟ نیاز داریم که یک برنامه کلان در این باره داشته باشیم. باید یک  جریان هماهنگ در بحث جهش تولید ایجاد شود.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: برای مثال تولید سیب زمینی و پیاز افزوده شده ولی در کنار خیابان به چهارپایان خورانده می‌شود. باید توجه کنیم که این افزایش چند برابری تولید را باید به کجا صادر کنیم؟ چه کسی باید این را سازمان بدهد؟ وظیفه امور خارجه برای مسئله صادرات کمتر از وزارت صنعت نیست. وزارت خارجه درباره این رایزنی اقتصادی چه می‌کند؟ اتحادیه اروپا ۲۸ کشور دارد. کل میزان مبادلات ما با این ۲۸ کشور به میزان ۵۰ درصد مبادلات اقتصادی ما با افغانستان ارزش دارد. برای چی باید برای این کشورها تره خرد کنیم؟

وزارت خارجه برای گسترش روابط با این ۲۰۰ کشور اقدام لازم را انجام دهد. برای برون رفت از اقتصاد تک محصولی نفت بارها صحبت شده ولی آیا اقدامی عملی انجام شده است؟ ۱۰۰ سال است که در کشور سابقه موضوع مدیریت نفت داریم اما امروز چه تجربه‌ای در این باره حاصل کرده‌ایم؟ یک اقدام انقلابی در تغییر نقش پتروپالایشگاه‌ها رخ داد که اقدام مثبت مجلس دهم بود از سوی دیگر باید توجه به شرکت‌های دانش بنیان مورد قانونگذاری قرار گیرد. شهرک‌های پتروشیمی و تبدیل پتروشیمی از گاز امری مهم است. همین دولت و وزارت نفت مخالف مسئله تولید بنزین بود اما نتیجه آن را شاهد بودیم.

نوباوه وطن اظهار کرد: متاسفانه نسبت به فضای مجازی، افزایش کیفیت محتوای برنامه‌های صدا و سیما، شبکه‌های داخلی و اینترنت ملی بی توجه بودیم. ۲۰ سال است که شاهد ورود اینترنت به کشور بوده‌ایم. آیا وزارت ارشاد در این باره حتی یک خط قانون نوشته است؟ بر اساس اصل ۱۷۵ قانون اساسی هر نوع بستری برای پخش برنامه‌های آنلاین در هر زیرساختی ۱۰۰ درصد زیر نظر صدا و سیماست. وزارت ارشاد در این باره بگوید، چرا که شبکه خانگی در آینده مشکلی اساسی است و باید در آینده به صدا و سیما برگردد و صدا و سیما موظف است این مسئله را مدیریت کند.

وی در پایان اضافه کرد: از زحمات قوه قضائیه تقدیر می‌کنیم، اما آقای رئیس قوه قضائیه خانه زنی را خراب می‌کنند ولی شما هم می‌گویید چرا کاخ خراب نشد و کوخ خراب شد؟ شما چرا به این موضوع ورود نمی‌کنید؟ اگر چه در بحث مبارزه با فساد در قوه قضائیه خوب عمل می‌شود ولی باید از نقش سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی بیشتر استفاده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر