جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۴۶۴
چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس آمارها از یک ماه گذشته تاکنون روند شیوع ویروس و ابتلا به بیماری کرونا در این استان صعودی و در حال افزایش است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سعید کشمیری در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در ماه گذشته شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر کمتر از ۵۰۰ نفر بود اما امروز این آمار به یکهزار و ۱۲۶ نفر رسیده است که از این شمار تاکنون ۱۴ نفر فوت شده‌اند.   

وی بیان کرد: با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر شمار بیماران بستری نیز در بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد و این امر در افزایش شمار فوتی‌ها نیز بی تاثیر نخواهد بود.

کشمیری ادامه داد: با توجه به افزایش بستری‌ها و فوتی‌های استان‌های همجوار از جمله هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان به نظر می‌رسد شاید مسائل اقلیمی، ازدحام مردم در اتاق‌ها به خاطر گرمی هوا و استفاده از سرد کننده‌ها در شیوع ویروس کرونا بی تاثیر نباشد به همین دلیل توصیه می‌شود افراد پنجره‌ها را باز نگه دارند و فضا به طور کامل بسته نباشد.

وی گفت: توجه نکردن به مسائل بهداشتی، افزایش مسافرت‌ها، برگزاری مراسم جشن و عزاداری و دورهمی‌ها در خانه باغ‌ها از جمله دلایل افزایش شیوع بیماری کرونا در استان بوشهر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: مردم توجه داشته باشند که افزایش بیماری در قالب خانواده، برگزاری مجالس و دورهمی‌ها اتفاق می‌افتد پس از حضور در هر اجتماعی باید پرهیز کرد.

کشمیری تاکید کرد: افراد مبتلا سعی کنند برای دریافت خدمات در اجتماع‌ها و مراکزی از جمله دندان‌پزشکی و سایر موارد دیگر حضور نیابند.

وی یادآور شد: ما هیچ قوه قهریه‌ای نداریم که بخواهیم همه کسانی که بیمار نیستند و تنها ناقل هستند را محصور کنیم اما در این شرایط روی سواد سلامت، سواد رسانه و فرهنگ عمومی مردم استان حساب بازکرده‌ایم و انتظار می‌رود به توصیه‌ها توجه شود.

کشمیری گفت: با توجه به برخی بی‌توجهی‌ها در زمینه رعایت موارد بهداشتی انتظار می‌رود با کسانی‌که قوانین را زیر پا می‌گذارند با شدت عمل بیشتری برخورد شود زیرا حضور فرد کرونا مثبت در یک جمع باعث انتشار بیماری می‌شود.  

وی یادآور شد: در زمان حاضر۱۷مرکز بیماریابی در استان بوشهر راه‌اندازی و این مراکز روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نمونه می‌گیرند، همچنین آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در برازجان راه‌اندازی و مرکز بوشهر نز تقویت شده و آزمایشگاه عسلویه در آستانه افتتاح است.

کشمیری ادامه داد: براساس نظر کارشناسان استفاده از ماسک حتی اگر یک پارچه ساده باشد موثر و ضروری است و از انتقال ویروس جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بیمار دیابتی، قلبی و عروقی، سرطانی که شیمی درمانی می‌شوند و افرادی که از کروتن استفاه می‌کنند باید تمام موارد پیشگیری از سوی افراد مورد توجه قرار گیرد زیرا نگرانی در مورد این افراد بیشتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: با توجه به روند افزایش بیماری در استان و نبود امکان تعطیلی اجتماع‌ها انتظار می‌رود به هر شکلی از ازدحام و تشکیل هر گونه تجمعی جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: افزایش موارد مثبت بتدریج منجر به افزایش موارد بستری و ادامه این روند منجر به افزایش مرگ می‌شود.

کشمیری گفت: در زمان حاضر درپیک بیماری قرار داریم و باید کاری کرد که این افزایش در یک نقطه بشکند و بیش از این بیماری در استان گسترش نیابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر