پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۵۶۷
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بوشهر گفت: سفر تمامی شناورهای چوبی به بندرهای قطر ممنوع و به بنادر امارات متحده عربی همراه با محدودیت‌هایی است.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما مرکز بوشهر؛ نجمه قائدی‌زاده گفت: پس از همه‌گیری کرونا و به‌دنبال ممنوعیت سفر شناورهای تجاری ایران به بنادر کشورهای قطر و امارات متحده عربی، رایزنی‌هایی دیپلماسی به جریان افتاد و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دیپلماسی، این دولت‌ها تصمیمات جدیدی را اعلام کردند.

او در ادامه اضافه کرد که ابلاغیه جدید این دو کشور برای برداشتن ممنوعیت سفر شناورها همراه با محدودیت‌هایی است که در نامه‌هایی به اداره‌های مرتبط استان اعلام‌شده و بازرگانان می‌توانند با رعایت آن‌ها به این دو کشور سفر کنند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بوشهر در تشریح این محدودیت‌ها گفت: کشور قطر اعلام کرده که سفر تمامی شناورهای چوبی شامل تفریحی، تجاری و صیادی به بنادر این کشور ممنوع است و تنها شناورهای فلزی که بارگیری و تخلیه بار آن‌ها به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود می‌توانند با برگه سلامت ملوانان و قرنطینه گیاهی به قطر سفر و در بنادر آن تخلیه و بارگیری کنند.

قائدی‌زاده افزود: کشور امارات هم محدویت‌هایی برای سفر شناورها اعمال کرده که شناورهای چوبی و سنتی تنها با هدف صادرات و واردات کالا می‌توانند به بنادر این کشور سفر کنند؛ اما هم‌چنان سفر تمامی شناورهای گردشگری و تفریحی به امارات ممنوع است.

او هم‌چنین گفت که کشور امارات متحده عربی اعلام کرده که شناورهای چوبی که خالی از بار و برای بارگیری به بنادر این کشور سفر می‌کنند باید با شرکت‌های حمل‌ونقل و تجاری در امارات قرارداد داشته باشند و این شناورها اگر قراردادی با این شرکت‌ها نداشته باشند نمی‌توانند به امارات سفر کنند. هم‌چنین این شناروها نمی‌توانند برای تعمیر، نگهداری و تفریح به بنادر امارات سفر کنند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بوشهر با اشاره به این‌که صاحبان شناورهای تجاری چوبی که خالی به مقصد امارات، هرگاه که فرآیند قراردادی را آماده کردند به این کشورسفر کنند تا با مشکلی روبه‌رو نشوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر