شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۵۸۰
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

فکرشهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: این اداره برای مقابله با پدیده ریزگردها اجرای ۲ طرح در نقاط بحرانی اجرا کرده‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمود حسنی افزود: یکی از این طرح‌ها در روستای کوهک بخش ریگ با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰  میلیون ریال در قالب هلالی آبگیر به مساحت ۱۰۰ هکتار در دست اجرا است.

وی گفت: یک طرح دیگر در قالب نهال کاری ۵۰ هکتار از اراضی ملی روستای تل برج با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سال ۹۸ صندوق توسعه ملی است که جانمایی و مناقصه آن انجام شده و در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار است.

وی اظهار داشت: برای مقابله با پدیده گرد وغبار پیشنهاد نهال کاری به وسعت ۵۰ هکتار دیگر برای سال ۹۹ ارایه شده‌است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: در این شهرستان چهار نقطه بحرانی از نظر وقوع آتش سوزی شناسایی شده‌است.

وی ادامه داد: این نقاط شامل چهارروستایی، پوزگاه، کدایی و مال محمود است که منابع طبیعی اقدام به جنگل دست کاشت کرده‌است.

حسنی افزود: تاکنون ۱۱ هکتار  اراضی جنگل دست کاشت این شهرستان دچار  آتش سوزی شده که با همکاری آتش نشانی بندرریگ و چهارروستایی و دهیاری و اهالی مهار شد.

وی اظهارداشت: باتوجه به گرمای شدید حاکم بر منطقه احتمال وقوع مجدد آتش سوزی در مراتع وجود دارد که از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای نظامی و انتظامی، بسیج و شهرداری‌های گناوه و ریگ و دهیاران انتظار همکاری داریم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه افزود: باتوجه به اینکه احتمال آتش‌سوزی در مراتع کوهستانی و سخت گذر شهرستان وجود دارد و مهار آن دشوار خواهد بود باید تدبیر و راهکاری اندیشیده شود که بموقع کنترل و مهار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر