پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۶۶۸
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

فکرشهر: فرماندار شهرستان کنگان گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از عوارض آلایندگی به شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان کنگان برای مقابله با ویروس کرونا کمک کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، سیدعلی پاک‌نژاد صبح سه‌شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کنگان با تبریک هفته جهانی محیط زیست گفت: امیدوارم همانطور که در راستای مقابله با کرونا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم در بحث محیط زیست نیز الزامات مورد نیاز را رعایت کنیم.

فرماندار شهرستان کنگان افزود: رعایت صرفه جویی در مصرف برق در تابستان امری مهم و ضروری است که این امر مهم باید از خود ادارات شهرستان شروع شود که قطعا اگر این امر در ادارات رعایت شود اطرافیان نیز رعایت خواهند کرد.

پاک‌نژاد گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا شبکه بهداشت و درمان و رسانه‌های شهرستان به خوبی نقش خود را ایفا کردند که تقدیر و تشکر می‌کنم.

فرماندارشهرستان کنگان مطرح کرد: مردم شهرستان و بازاریان به خوبی در مقابله با کرونا عمل کردند که شاهد بودیم در روزهای اول بازاریان ما نسبت به تعطیلی مغازه‌های خود اقدام کردند که این اقدام اصناف شایسته تقدیر است.

وی ادامه داد: از مردم در خواست دارم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همت بیشتری کنند چون مردم در این امر می‌توانند خیلی کمک کنند و موثر واقع شوند.

پاک‌نژاد گفت: سلامت یکی از مهمترین مقوله‌های حوزه اجتماعی است و امروز به خود می‌بالیم در بحث سلامت مدافعین سلامت در بخش درمانی و بهداشتی به خوبی نقش خود را ایفا می‌کنند و درحال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی عنوان کرد: امتحانات پایه نهم که در سطح مدارس و پایه دوازدهم که در چند حوزه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در شهرستان برگزار می‌شود خوشبختانه به خوبی در حال اجرا است.

فرماندار کنگان گفت: ادارات و شهرها و همچنین اماکن عمومی به صورت مستمر گندزدایی شوند و سعی شود که از ظرفیت شرکت‌های مستقر در منطقه در جهت تهیه اقلام بهداشتی و تقویت حوزه درمان استفاده شود.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها  و دهیاری‌ها از عوارض آلایندگی به شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان کنگان برای مقابله با ویروس کرونا کمک کنند.

مردم این ویروس را دست کم گرفته‌اند

رئیس شبکه بهداشت و درمان در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کنگان با بیان اینکه امروز ۱۱مورد مبتلا به کرونا در شهرستان کنگان داشتیم گفت: ۱۰مورد مبتلا به کرونا در شهرسیراف و یک مورد دیگر در شهرکنگان تایید شده است.

جوکار با اشاره به اینکه مبتلایان امروز بر اثر ارتباط مستقیم با موارد مثبت بوده است افزود: موارد شهر سیراف بیشتر در یک فامیل بودند که بر اثر ارتباط با یک فرد مثبت، مبتلا به کرونا شده‌اند.

وی ادامه داد: روز به روز در بین کارمندان ادارات آمار کرونا رو به افزایش است و طبق بخشنامه اخیرستاد ملی مقابله با کرونا تمامی کارمندان ملزم به پوشیدن‌ماسک و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی شده‌اند.

جوکار همچنین گفت: متاسفانه مردم این ویروس را دست کم گرفته‌اند و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال تردد در سطح شهر و ادارات دولتی هستند که این رفتار می تواند در افرایش این بیماری موثر باشد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در شهرستان کنگان افزود: مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کادر بهداشتی درمانی که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند کمک کنند اگر مردم رعایت نکنند و کادر سلامت  به این بیماری مبتلا شوند قطعا در ارائه خدمات سلامت با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد.

جوکار گفت: امروز تست تعدادی از همکاران شاغل ما مثبت بوده و این یک‌هشدار است و نیاز است که مردم با ما همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم این زنجیره را قطع کنیم.

وی افزود: در سطح شهرستان می بایست جلوی برگزاری مراسمی همچون عروسی ، جشن ها و مراسم عزاداری و تجمعات گرفته شود چون که این تجمعات همچون بمبی هستند که بسیار خطرآفرین است.

جوکار عنوان کرد: از دادستانی و اداره تعزیرات انتظار داریم اماکن و صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نکرده و به آن‌ها معرفی می گردد با آن‌ها برخورد جدی شود.

دبیرستاد مقابله با کرونا در شهرستان کنگان گفت: انتظار می‌رود همکاری لازم در خصوص تعطیلی و پلمب سفره خانه‌ها و مراکزی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به عمل آید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر