پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
کد خبر: ۷۱۷۰۷
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

فکرشهر: با توجه به شیوع بیماری کرونا از ابتدای اسفندماه ۹۸ و به‌موجب آن تعطیلی مدارس و ایجاد وقفه در ارائه خدمات و فعالیت‌های حضوری آموزشی و پرورشی، از سوی وزارت آموزش و پرورش بخشنامه استرداد هزینه‌های فوق‌برنامه، غذا و سرویس توسط مدارس به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، با عنایت به شیوع بیماری کرونا از ابتدای اسفندماه ۹۸ و به‌موجب آن تعطیلی مدارس و ایجاد وقفه در ارائه خدمات و فعالیت‌های حضوری آموزشی و پرورشی و به‌منظور حفظ و رعایت حقوق عامه و صیانت از حقوق شهروندان، از سوی وزارت آموزش‌وپرورش بخشنامه استرداد کلیه وجوه دریافتی بابت هزینه فوق برنامه‌های آموزشی، پرورشی، کنکور، اعتکاف علمی و سایر خدمات ویژه قابل‌ارائه در ایام مزبور ازجمله غذا، سرویس و ... در تمام مدارس اعم از عادی، دولتی، شاهد، استعداد‌های درخشان، هیئت‌امنایی، نمونه دولتی، بزرگ‌سالان، کاردانش و فنی حرفه‌ای، تطبیقی و بین‌الملل، آموزش از راه دور و غیردولتی در ۳ بند و مطابق ذیل، به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد.

مدارس غیردولتی

هزینه فوق‌برنامه‌ها تحت هر عنوان نظیر فوق‌برنامه آموزشی، پرورشی یا غیرآموزشی و خدمات ویژه (غذا، سرویس و ...) در مدارس غیردولتی، بر طبق مصوبه هفتاد و دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی از تاریخ اول اسفندماه ۹۸ محاسبه و مسترد گردد.

مدارس دولتی (عادی، شاهد، استعداد درخشان، هیئت‌امنایی، نمونه دولتی، بزرگ‌سالان، کاردانش و فنی حرفه‌ای، تطبیقی و بین‌الملل، آموزش از راه دور): در خصوص هزینه فوق‌برنامه‌ها تحت هر عنوان نظیر فوق‌برنامه آموزشی، پرورشی یا غیر آموزشی و خدمات ویژه (غذا، سرویس و ..) ضروری است مدیران مدارس در اسرع وقت نسبت به تشکیل شورای مدرسه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خصوص خدمات ارائه‌شده به دانش آموزان و همچنین محاسبه مبلغ قابل‌استرداد از تاریخ اول اسفندماه ۹۸ وفق دستورالعمل مالی مدارس نسبت به تحویل و تأدیه فرم پیوست به، ولی یا سرپرست قانونی تمام دانش آموزان اقدام و هزینه‌های قابل پرداخت را به شماره‌حساب اعلامی از سوی اولیا (مندرج در فرم مزبور) مسترد نمایند.

گفتنی است، در مدارس شاهد پس از کسر دوسوم از کل هزینه‌های خدمات آموزشی و پرورشی فوق‌برنامه و سایر دریافتی‌های مجاز از دانش آموزان در حال تحصیل، باقی محاسبه و با رعایت مقررات به اولیا برگردانده شود.

سرویس حمل‌ونقل دانش آموزان

هزینه ارائه خدمات حمل‌ونقل به دانش آموزان در تمامی مدارس دولتی و غیردولتی، با رعایت دقیق مفاد بخشنامه‌های ارسالی از سوی دفتر انجمن اولیا و مربیان و با هماهنگی کارگروه ماده ۱۸ مراکز استان‌ها و شهرستان‌های تابعه اقدام لازم به عمل آید.

همچنین در این بخشنامه تأکید شده است با توجه به شرایط خاص موجود، ملاک محاسبه و استرداد وجوه دریافتی بابت هزینه‌های فوق، این بخشنامه است و کلیه مصوبات، بخشنامه‌ها یا دستورالعمل‌های مغایر لغو می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در صورت عدم اجرای بخشنامه، اولیاء دانش آموزان می‌توانند اعتراض خود را از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش به نشانی shekayat.medu.ir ثبت و پیگیری نمایند.

مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها مسئول حسن اجرای این بخشنامه هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر