جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۸۲۰
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک و بروز حوادث غیرمترقبه مختلف در این استان، سرعت بخشی در تعیین تکلیف پروژه احداث پایگاه اورژانس هوایی ضروری است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند در نشست بررسی پروژه احداث پایگاه اورژانس هوایی بوشهر افزود: با توجه به وقوع حوادث غیرمترقبه در استان و نیاز به حضور نیروهای امدادی در مناطق مختلف، احداث پایگاه اورژانس هوایی به منظور استقرار بالگرد امدادی و پزشکی ضروری است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه زمین مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی برای احداث پایگاه اورژانس هوایی در نظر گرفته شده‌است، دانشگاه در کوتاه ترین زمان نسبت پرداخت هزینه زمین به اداره کل راه و شهرسازی اقدام کند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: وضعیت زمین احداث اورژانس هوایی و پرداخت هزینه به اداره‌کل راه و شهرسازی باید در هفته جاری از سوی دانشگاه علوم پزشکی تعیین تکلیف شود.

گراوند اضافه کرد: همچنین به منظور سرعت بخشی در روند احداث پایگاه اورژانس هوایی، دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تهیه نقشه آشیانه، مهمانسرا، سوله و سایر فضاهای مورد نیاز اقدام کند.

وی یادآور شد: با توجه به موقعیت استراتژیک استان بوشهر و بروز حوادث غیرمترقبه مختلف در این استان، احداث اورژانس هوایی آن اولویت مهم است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: از سرجمع اعتبارات استانی برای سرعت بخشی در تکمیل پایگاه اورژانس هوایی اعتبار اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: اگر امکانات پایگاه اورژانس هوایی در بوشهر فراهم شود در مواقع بحرانی این پایگاه کمک شایانی به مدیریت بحران خواهد کرد.

گراوند اضافه کرد: اداره‌های کل فرودگاه، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری بوشهر نسبت به آماده کردن زمین، آسفالت و سایر نیازمندی‌های احداث پایگاه اورژانس هوایی بوشهر اقدام کنند.

رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: اورژانس هوایی از سال ۹۳ در این استان با همکاری نیروی دریایی و در گام بعد با استفاده از بالگرد اختصاصی و پد بیمارستان سلمان فارسی در استان در حال فعالیت است.

دکتر عبدالرحیم دادجو افزود: با توجه به شرایط خاص بیمارستان تامین اجتماعی و وجود برخی تاسیسات و ساختمان‌ها در حوالی آن پد پیش بینی شده در این بیمارستان استاندارد نیست به همین دلیل احداث فضای مناسب برای پایگاه اورژانس هوایی در استان بوشهر ضروری است.

وی بیان کرد: در همین ارتباط زمینی به مساحت ۳۵ هزار مترمربع درمحدوده گذر امام علی (ع) بوشهر برای ساخت پایگاه اورژانس هوایی پیش بینی شده‌است.

دادجو اضافه کرد: ۲ سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث پایگاه امداد هوایی استان بوشهر پیش بینی شده که براساس دستوراستاندار در صورت نیاز امکان تخصیص اعتبار بیشتر برای احداث پایگاهی کارآمد و امن برای مقابله با بحران‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: پایگاه اورژانس هوایی استان بوشهر سال گذشته ۱۰۰ سورتی پرواز برای انتقال بیماران به مراکز درمانی از مناطق صعب العبور انجام داد.

رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت:  امروز و فردا بالگرد اورژانس هوایی در فرودگاه بوشهر مستقر و آماده خدمات رسانی به بیماران در زمان بحران است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر