جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۸۳۵
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

فکرشهر: رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر گفت: پایگاه استعدادیابی قایقرانی رشته "اسلالوم" در بندر کنگان این استان مستقر شد.

به گزارش فکرشهر، اسلالوم یک ورزش رقابتی است که با قایق‌های پارویی کانو یا کایاک در آب‌های رودخانه خروشان با سرعت بالا انجام می‌شود و در استان بوشهر نیز تنها بندر کنگان از شرایط لازم بویژه مواجی آب برای فعالیت این رشته برخوردار است.

مهدی زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پایگاه علاوه بر بوشهر استان‎های هرمزگان و خوزستان را زیر پوشش خود دارد و فرصتی برای رونق بیش از پیش رشته قایقرانی در استان بوشهر است.

وی بیان کرد: نبود قایق‎های رشته اسلالوم در ۲ استان یاد شده باعث شد تا میزبانی پایگاه استعدادیابی این رشته به استان بوشهر و بندر کنگان برسد.

زارعی ادامه داد: دومین پایگاه استعدادیابی قایقرانی رشته روئینگ ویژه استان بوشهر نیز در بندر گناوه آغاز بکار کرده و با توجه به حضور ملی پوشان این شهرستان سطح کیفی بسیار مطلوبی برای این پایگاه پیش بینی شده‌است.

وی یادآور شد: عرفان زنده پی و علیرضا کللی به عنوان ملی پوشان قایقرانی در آب‎های آرام نیز چند روز آینده به انزلی محل برپایی اردوی تیم ملی اعزام می‌شود.

زارعی در ارتباط با محدودیت‏‌های کرونایی در رشته قایقرانی اظهار داشت: تمرین‎های رشته تک نفره در بسیاری از استان‏‌های ساحلی از جمله بوشهر با رعایت کامل پروتکل‌‏های بهداشتی آغاز شده‌است.

وی گفت: با توجه به اینکه در رشته‌‏های تک نفره ورزشکاران وسایل و بویژه پاروی شخصی دارند همین امر منجر شده تا فعالیت آنها با رعایت پروتکل‎ها کمتر مورد تهدیدهای ناشی از ویروس کرونا قرار گیرد.

زارعی افزود: با بهتر شدن شرایط کرونایی کشور سه دوره ارتقای مربیگری درجه۲، آب‎های آرام و روئینگ و داوری آب‌‏های آرام به میزبانی هیات قایقرانی استان بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر