سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۱۹۹۷
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

فکرشهر:  رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: تشخیص نیاز به ارائه خدمات اورژانس ۱۱۵ در زمینه کرونا به بیماران پس از تریاژ تلفنی کارشناسان صورت می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالرحیم دادجو با اشاره به بحث‌های مطرح شده در باره محدودیت ارائه خدمات به مبتلایان به کرونا که با ۱۱۵ تماس می‌گیرند، بیان کرد: وجود علائمی مانند سرفه و عطسه در فرد بطور حتم نشانه ابتلا به کرونا نیست و ممکن است ناشی از یک سرماخوردگی ساده باشد، به همین دلیل تشخیص نیاز به خدمات دهی در این زمینه پس از تریاژ تلفنی اورژانس امکان پذیر می‌شود.

وی افزود: همه کسانی که تصور می‌کنند به کرونا مبتلا شده‌اند می‌توانند با اورژانس تماس بگیرند که توسط کارشناسان تریاژ تلفنی راهنمایی و یا آمبولانس برای خدمات دهی به آنها  اعزام می‌شود و درصورتی که کارشناسان اطمینان نداشته باشند با پزشک مشورت خواهد شد.

رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر اضافه کرد: ممکن است فرد با داشتن علائمی مانند سرفه و بدن درد به دلیل داشتن استرس یقین داشته باشد که مبتلا به کرونا است اما این تشخیص به عهده اورژانس است و با پرسیدن سوالات از فرد این تشخیص صورت می‌گیرد.

دادجو گفت: اورژانس آمادگی کامل برای حفظ جان مردم و تجهیزات لازم برای ارائه خدمات در موارد بیماری حاد تنفسی را دارد.

وی اعلام کرد: در زمان حاضر شمار آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ پاسخگوی نیاز استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر