پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۰۱۷
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

فکرشهر: رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: فرایند خروج کالا از بندر بوشهر نیازمند تسهیل سازی است که در این رتباط تشکیل کارگروه مشترک این اتاق و فرماندهی انتظامی استان می‎تواند به تحقق این مهم کند.

به گزارش فکرشهر، خورشید گزدرازی در نشست با فرمانده و معاونان نیروی انتظامی استان بوشهر افزود: چنین کارگروهی می‌تواند با رصد فرایند ترخیص کالا تا مراکز ایست و بازرسی روند حمل و نقل کالاها را شتاب بخشد.

وی بیان کرد: در این ارتباط پلیس گمرک نیز می‌تواند با نظارت بیشتر در روند ترخیص، ساز و کاری فراهم کند تا کالاهای ترخیصی در مسیر خروج به تعلل و تاخیر نخورد.

گزدرازی با قدردانی از حضور پلیس امنیت در گمرک‌های این استان گفت: اتاق بازرگانی از این امر استقبال می‌کند و انتظار داریم کالاهای که به صورت قانونی و با پروانه سبز  از گمرک خارج ‌می‌شود جاه به جایی آنها در مبادی خروجی استان تسهیل شود تا صاحبان کالا دچار هزینه‌های اضافی نشوند.

وی ادامه داد: تعامل نیروهای انتظامی و اتاق بازرگانی می‌تواند زمینه ساز تسهیل امور فعالان اقتصادی باشد که امید است با تشکیل نشست‌های مشترک تعامل بیشتر برای حل مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی این استان ایجاد شود.

گزدرازی افزود: معاش بیش از ۷۰ درصد است مردم استان بوشهر از راه تجارت، بازرگانی، دریا و دریانوردی است که امنیت  فعالیت آنها مرهون تلاش و زحمت‌های نیروی انتظامی است. 

وی بیان کرد: با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در گمرک‌های استان بوشهر وجود دارد  باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود که این مهم بطور قطع باعث اشتغال جوانان و امنیت اجتماعی جامعه خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر یادآور شد: نظم و امنیت بسیار خوبی توسط نیروی انتظامی در این استان برقرار است و اتاق بازرگانی بندر بوشهر نیز  به نمایندگی از فعالان اقتصادی استان قدردان این مهم است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: فعالان بازرگانی خط مقدم اقتصاد استان و کشور هستند که کار آنها تامین اقتصاد جامعه و کار نیروی انتظامی نیز تامین امنیت جامعه و این وجه اشتراک این ۲ مجموعه است.

سردار خلیل واعظی افزود: در مقوله امنیت اقتصادی باید ۲ نکته مهم مورد توجه قرار گیرد که یکی امنیت اقتصادی و دیگری  اقتصاد امن که در زمینه امنیت اقتصادی فعالان اتاق بازرگانی نقش پر رنگی دارند.

وی ادامه داد: این نقش مهم آنها شامل تامین کالاها و خدمات مورد نیاز جامعه است تا  مردم نگران فقدان کالا و خدمات نباشند و آرامش و امنیت داشته باشند.

واعظی افزود: هدف از اقتصاد امن نیز این است که علاوه بر تامین کالا و خدمات و تامین امنیت اقتصاد، این اقتصاد در مقابل تکان‌های داخلی و خارجی مقاوم باشد.

وی گفت: این مهم موقعی پیش می‌آید که کشور تک محصولی و فقط به نفت وابسته نباشد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر عنوان کرد: وقتی اقتصادی چند محصولی، قوی و تولید استراتژیک و صادرات داشته باشد این روند باعث تقویت اقتصاد کشور می‌شود و دچار تلاطم نخواهیم شد.

واعظی ادامه داد: پلیس در خدمت جامعه و فعالان اقتصادی است و در تمامی نشست‌ها توصیه به فرماندهان برای تسهیل کار شهروندان  مورد توجه قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت:  با برگزاری نشست‌های مشترک می توان خیلی از موارد  را تسهیل کرد.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم امنیت کامل در استان فراهم است و این بهترین زمینه می تواند برای حضور تولید کنند گان و صادر کنندگان در استان باشد.

واعظی همچنین خواستار تشکیل کار گروه مشترک نیروی انتظامی و اتاق بازرگانی در زمینه تسهیل فعالان اقتصادی باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر