جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۰۴۷
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

فکرشهر:  رئیس اداره آب‌ و فاضلاب شهرستان دیر استان بوشهر گفت: به علت بدهی و مصرف زیاد آب بازار ماهی فروشان این بندر قطع شده‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حسن زائری افزود: بازار ماهی فروشان بندر دیر علاوه براینکه ۲۵ میلیون تومان به این اداره بدهی دارد و  مصرف آب در آن نیز بی رویه است.

وی اضافه کرد: با وجود مکاتبات و پیگیری زیاد شهرداری بندر دیر و مغازه‌داران این بازار زیر بار این بدهی نمی‌روند.

یکی از ماهی فروشان شهر دیر گفت: در زمان حاضر یک هفته از قطع آب همه مغازه‌های ماهی فروشی در بازار بندر دیر گذشته و با وجود پیگیری‌های زیاد هنوز این مشکل برطرف نشده‌است.

اصغر سلیمانی افزود: از مسئولان شهر و آب و فاضلاب درخواست داریم هر چه زودتر مشکل قطعی آب این بازار را برطرف کنند.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا ،آب در بازار ماهی فروشی برای رعایت بهداشت فردی و اجتماعی ضروری است.

شهردار بندردیر ضمن تایید قطع آب بازار ماهی فروشان توسط اداره آب و فاضلاب شهری گفت: مقصر اصلی قطع آب بازار ماهی فروشان اداره آب و مغازه‌داران این مجتمع هستند و شهرداری هیچ گونه تقصیری ندارد.

علی ابراهیمی افزود: اگر اداره آب بابت تامین آب از بازار ماهی فروشان طلبی دارد، شهرداری حرفی ندارد اما اداره آب هم باید بدهی ۱۴۰ میلیون تومانی خود بابت میدان حافظ شهر دیر را به شهرداری پرداخت کند.

وی گفت: شهرداری دیر در بازار ماهی فروشان قدیم ۱۵ انشعاب آب دارد و اداره آب این انشعاب‌ها را به بازار ماهی فروشان جدید انتقال نمی‌دهد و می‌گوید باید مغازه داران انشعاب جدید بگیرند.

شهردار بندر دیر بیان کرد: اداره آب باید برای هر مغازه یک کنتور مجزا نصب کند و بهای آب را مستقیم از مغازه دار بگیرد اما در زمان حاضر این مجتمع با ۳۰ مغازه ماهی فروشی فقط یک انشعاب آب دارد.

وی گفت: اداره آب باید آب مجتمع بازار ماهی فروشان را وصل کند و در جلسه‌ای مشکل را برای همیشه برطرف شود تا هم اداره آب به حق قانونی خود برسد و هم مغازهدار مستقیم بهای آب مصرفی خود را بموقع پرداخت کند.

ابراهیمی اظهارداشت: شهرداری دیر برای ساماندهی وضعیت بازار ماهی فروشی در سال گذشته با هزینه زیادی مجتمع ماهی فروشان را با ۳۰ مغازه و سرویس‌های بهداشتی و سیستم سرمایشی در اختیار م  فروشندگان قرارداد که رضایت کامل آنها و مردم را در پی داشته‌است.

دیر به عنوان بزرگترین بندر صیادی جنوب کشور به دلیل نزدیکی به صیدگاه مهم مطاف از با کیفیت‌ترین ماهیان خلیج فارس برخوردار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر