شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۲۲۰۹
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹

فکرشهر: به منظور حفاظت تالاب بساتین عملیات لایروبی تالاب پارک ملی نایبند در شهرستان عسلویه آغاز شد.

به گزارش فکرشهر وبه نقل از روابط عمومی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این رابطه گفت: بر اساس قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌ها، حفاظت از تالاب‌ها به عنوان یکی از زیست‌بوم‌های(اکوسیستم‌ها) مهم و ارزشمند از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست و سایرنهادهای متولی است که در این زمینه طرح‌های حفاظتی برای حفظ کارکردهای مطلوب زیستگاه‌های تالاب‌ها انجام می‌پذیرد.

فرهاد قلی نژاد افزود: تالاب‌های پارک ملی دریایی نایبند در شهرستان عسلویه استان بوشهر از تالاب‌های ارزشمند است که به دلیل تغییرات ناشی از توسعه، نیازمند طرح‌های احیا و حفاظت، مانند لایروبی بود.

وی لایروبی را برای پایداری زیست‌بوم تالابی مهم و در اولویت برنامه‌های حفاظتی تالاب‌ها عنوان کرد و ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، طرح لایروبی تالاب نایبند را به مدت یک ماه با لایروبی رسوبات وارد شده به تالاب بساتین نایبند و جنگل‌های حرا اجرا می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر  گفت: سایر اقدام‌های حفاظتی ویژه تالاب نیز در دستور کار قرار دارد.

پارک ملی نایبند به عنوان یک منطقه حفاظت‌شده سازمان حفاظت محیط زیست ایران در استان بوشهر، شهرستان عسلویه در سواحل خلیج فارس است.

در سال ۱۳۵۷ خلیج نای‌بند همراه با بخشی از دماغه نایبندبا مساحت ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده نایبند در فهرست مناطق حفاظت شده ایران قرار گرفت.

این منطقه همراه با مناطق دیگر از جمله دماغه نایبند و بخشی از آبهای خلیج فارس در سال ۱۳۸۳ به عنوان اولین پارک ملی دریایی ایران ثبت و اعلام شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر