جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۳۷۲
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت برغم اینکه دولت دوازدهم امروز بدترین شرایط بودجه ای و درآمدی را تجربه می‌کند اما با تلاش و همت مسئولان و دست اندرکاران این مشکلات باعث تسلیم دولت برای پیگیری مطالبات مردم و زیرساخت های توسعه ای نشده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند افزود:  بعد از خروج آمریکا از برجام کشور در شرایط خاصی قرار گرفت اما با وجود اینکه دشمن بر علیه نظام جمهوری اسلامی جنگ اقتصادی به راه انداخت، مجموعه مدیریتی کشور در همه استان‌ها با تمام ظرفیت پای کار آمدند و اجازه ندادند که دشمن به هدف خود برسد.

وی یادآورشد: دشمن انتظار داشت با برهم زدن برجام در کمترین زمان اقتصاد ایران را به زانو درآورد اما نه تنها در این برنامه موفق نشدند بلکه حوزه اقتصاد کشور با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود پای کار آمد هرچند مشکلات کشور در حوزه معیشت و تورم را قبول داریم اما باید دید کشور در چه شرایطی در حال کار و تلاش است.

استاندار بوشهر گفت: درشرایط جنگ اقتصادی و تحریمی که دشمن برعلیه جمهوری اسلامی به راه انداخت با ظهور بیماری نوظهور و دشمن جهان‌گیری به نام ویروس کووید ۱۹ اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار داد و طبیعی است که اقتصاد ایران و بخشی از معیشت جامعه ما را نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

گراوند اضافه کرد: با وجود مشکلات تحریم و فشار ناشی از بیماری کرونا، اما کارهای بزرگ و پروژه‌ها متوقف نشد و منتقدان باید منصفانه عملکرد و شرایطی که دولت دوازدهم تجربه می‌کند را با شرایط، تنگناها و درآمد سایر دولت‌های دیگر مقایسه کنند.

استاندار بوشهر گفت: تحریمی که دشمن پیش پای اقتصاد، تولید و مدیریت کشور قرار داد بی‌سابقه بوده اما این سنگ اندازی‌ها و مشکلات در انجام کارها و پروژه بی تاثیر بوده است.

گراوند در رابطه با یکی از کارهای استان بوشهر که در آن تاخیر صورت گرفته و حق این استان نیز است اضافه کرد: امروز اعلام می‌شود ۲۵ استان کشور به ریل وصل می‌شوند به نظر من دولت‌های گذشته باید پاسخ دهند چرا بوشهر با این همه بندر، تولید و نقشی که در اقتصاد کشور دارد امروز جزو استان‌هایی که باید به ریل وصل شوند نیست.

 وی ادامه داد: امروز با افتخار اعلام می‌کنم با همت و کمک نمایندگان مجلس دهم راه‌آهن بوشهر - شیراز مصوبه شورای اقتصاد را گرفت و عملیات اجرایی آن از مسیر بوشهر آغاز شده است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: اگر در گذشته در پروژه راه‌آهن بوشهر نیز کاری انجام شده هیچ مصوبه‌ای نداشته است.

گراوند گفت: مصوبه قبلی شورای اقتصاد در خصوص راه‌آهن بوشهر- شیراز  تنها ۲۵۰ کیلومتر تا پایان استان فارس را شامل می‌شد و بوشهر جزو این مصوبه نبوده است اما در این دولت پی‌گیری شد و ۴۵۰ کیلومتر راه‌آهن بوشهر - شیراز در شورای اقتصاد مصوب شد و با استفاده از منابع بودجه‌ای کشور کار شروع شد.

ویافزود: قرار بود این پروژه از محل فاینانس اجرا شود و طرف مقابل پای کار آمد و تفاهم نامه امضا شد اما با برهم خوردن برجام به طور قطع برای چنین پروژه‌هایی محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود که اگر آن موانع و کارشکنی‌ها نبود به طور یقین در این پروژه بیشتر کار می‌شد.

گراوند اضافه کرد: دولت دوازدهم با وجود مشکلات و در سخت‌ترین شرایط مالی، اما پروژه زیرساختی بوشهر را رها نکرده و این پروژه را مصوب کرد و با تخصیص اعتبار در زمان حاضر نیز این پروژه فعال است.

استاندار بوشهر گفت: در همین راستا باید تلاش کرد با همکاری نمایندگان و مدیران ارشد دو استان در بودجه سال آینده بودجه ریل تقویت شود چرا که اگر در دو مسیر کار با شتاب انجام شود این پروژه خیلی سریعتر از آن چیزی که تصور می‌شود اجرا شود.

نظرات بینندگان
میزان
|
-
|
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
اقای گراوند تو کاری به تحریم نداشته باش. برو فکر نون باش که خربزه آبه. استان بوشهر رو داره کرونا میبره تو میگی تحریم
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر