جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست آبی مدیرعامل آبفا و نمایندگان استان در مجلس عنوان شد:
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با همکاری نهادهای نظارتی تاکنون یکهزار و ۲۰۰ انشعاب خانه باغ در مناطق مختلف این استان قطع شده و سیاست برخورد با انشعاب خانه باغ‌ها در این استان همچنان ادامه دارد...
کد خبر: ۷۲۴۵۲
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۴

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با همکاری نهادهای نظارتی تاکنون یکهزار و ۲۰۰ انشعاب خانه باغ در مناطق مختلف این استان قطع شده و سیاست برخورد با انشعاب خانه باغ‌ها در این استان همچنان ادامه دارد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، عبدالحمید حمزه پور در نشست بررسی وضعیت آب و فاضلاب استان بوشهر با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: آب آشامیدنی تامین شده متعلق به روستائیان است و انتظار می‌رود در این تابستان گرم و در شرایطی که میزان مصرف مشترکان با توجه به شیوع ویروس کرونا افزایش یافته برای مصارف اصلی آشامیدنی و بهداشتی استفاده شود.

 انشعاب آب ۱۲۰۰ خانه باغ در استان بوشهر قطع شد

وی بیان کرد: در زمان حاضر برخی افراد با ایجاد خانه باغ‌ از آب آشامیدنی که با هزار سختی تامین شده برای آبیاری درختان و احشام خود استفاده می‌کنند این درحالی است که این آب حق روستائیان است.

حمزه پور اضافه کرد: فرسودگی شبکه آبرسانی استان به دلیل شرایط خاص آب و هوایی باعث کوتاه شدن عمر این شبکه نسبت به سایر استان‌های کشور شده‌است.

وی ادامه داد: طول شبکه آبرسانی شهری و روستایی استان بوشهر ۶هزار کیلومتر است که از این میزان ۲هزار و ۵۰۰ کیلومتر نیاز به نوسازی دارد که از سال گذشته با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار بیش از  ۷۰ کیلومتر از این شبکه در شهرها و ۶۵ کیلومتر در روستاها نوسازی شده‌است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: امسال در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوَشهر بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این شرکت مصوب شده‌است که نزدیک به ۴۰ درصد آن صرف نوسازی شبکه و مبالغی نیز از محل مشارکت مردمی تبصره ۲ که در قبض‌های آب ثبت است، در این بخش هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در سال‌جاری نیز ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی نیز به شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اختصاص یابد.

حمزه پور با اشاره به نیاز یکهزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی کل شبکه آب شهری و روستایی در استان بوشهر اضافه کرد: با اقدام‌های انجام شده در استان کمبود آبی وجود ندارد اما بخش زیادی از شبکه آبرسانی دچار فرسودگی است که این مشکل باید با همت و تلاش مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برطرف شود.

 این مقام مسئول گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و حمایت استاندار تلاش شده از منابع آب داخلی استان که شامل منابع آب شور (آب دریا) است برای کاهش وابستگی استان از نظر منابع آبی به خارج از استان استفاده شود که در زمان حاضر ۳۰ هزار مترمکعب آب شیرین کن در بوشهر و کنگان در حال تولید آب است و سال گذشته دولت ۱۰۰ میلیارد تومان بابت خرید آب در این استان پرداخت کرده‌است.

وی گفت: ۸۰ درصد منابع تامین آب استان بوشهر از خارج از استان شامل ۶۰ درصد معادل ۷۶ میلیون مترمکعب از خط کوثر، ۳۷ میلیون مترمکعب از استان بوشهر و مابقی نیز از منابع درونی استان شامل چاه‌ها و آبشیرین کن‌ها تامین می‌شود.

حمزه پور گفت: با توجه به اینکه بخشی از آب مورد نیاز استان بوشهر از منطقه کازرون استان فارس تامین می‌شود سالانه ۳ تا ۴ میلیارد تومان باید به کشاورزان آن منطقه بابت طرح نکاشت پرداخت شود همچنین در صورت تکرار خشکسالی‌ها سال گذشته ۲۰ میلیون مترمکعب از آب ورودی به این استان را از دست می‌دهیم.

یکی از دلایل هدر رفت آب فرسودگی شبکه‌های توزیع و انتقال است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه آب یکی از موضوع‌های اساسی است و در هفته‌های گذشته مردم در استان بوشهر بویژه در مناطق شمالی با کمبودهایی روبرو بودند که تلاش می‌شود با همت مسئولان این مشکل برطرف شود.

عبدالکریم جمیری با اشاره به انجام یک سری اقدام‌های کوتاه مدت در شهرستان دیلم و شهر امام حسن در خصوص برطرف کردن مشکل تامین آب این مناطق افزود: نوسازی شبکه انتقال آب در دیلم از جمله دیگر موارد در دست اجراست که با توجه به هماهنگی انجام شده تلاش می‌شود ضمن جذب اعتبار لازم کار تامین لوله نیز انجام شود.

وی در خصوص آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر یادآور شد: بهره‌برداری از این پروژه نقش مهمی در برطرف کردن مشکل آب بوشهر و سایر شهرستان‌های دیگر استان دارد و انتظار می‌رود شرکت مپنا براساس تعهدی که داده است بتواند این پروژه را تا پایان سال تحویل دهد.

جمیری یادآور شد: یکی از دلایل هدر رفت آب فرسودگی شبکه‌های توزیع و انتقال است که قرار شد مدیران آب و فاضلاب استان مطالعات لازم در این خصوص را انجام و ما نیز تلاش کنیم اعتبار مورد نیاز برای بازسازی این شبکه فرسوده را با پی‌گیری‌های انجام شده تامین شود.

تامین مخزن از نیازهای دشتستان است

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به تابستان داغ امسال نگرانی‌هایی بابت تامین آب آشامیدنی مردم استان و آب کشاورزی مورد نیاز کشاورزان داشتیم و در ماه‌های آینده نیز نگران تامین آب مورد نیاز مردم هستیم.

ابراهیم رضایی افزود: در برخی از مناطق استان مشکلاتی در خصوص تامین آب وجود داشته است که انتظار می‌رود مسئولان این حوزه به صورت شبانهروزی و جهادی تلاش کنند تا با کمترین مساله، تنش و هزینه تابستان امسال را پشت سر و بیشترین بهره‌وری را از منابع آبی موجود داشته باشیم.

وی بیان کرد: انتظار ما این است که اجرای پروژه هایی که تامین کننده آب شرب مردم است با بیشترین سرعت و در زمان خود مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 

رضایی اظهار کرد: در دشتستان آب‌شیرین‌کن‌های برازجان، سعدآباد، آبپخش، وحدتیه و دالکی، خط انتقال آب از سد ارغون و تنگ ارم برای تامین آب مورد نیاز مردم اهمیت زیادی دارد که برخی از این پروژه‌ها در دست اجرا و برخی مناقصه آن در حال اجراست.

وی تاکید کرد: یکی از نیازهای شهرستان دشتستان تامین مخزن است که انتظار می‌رود این کار انجام شود.

رضایی ادامه داد: نوسازی شبکه آبرسانی استان برای افزایش حداکثری بهره‌وری از منابع آبی از جمله نیازهای ضروری استان بوشهر است که تلاش می‌شود این مشکل برطرف شود.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده مجمع نمایندگان استان در روز تعطیلی مجلس قرار است در استان حاضر در نشست با مسئولان استان اقدام به برطرف کردن مشکلات حوزه‌های انتخابیه داشته باشند.

دغدغه‌های آب آشامیدنی در مناطق مختلف استان وجود دارد

حجت الاسلام موسی احمدی افزود: دغدغه‌های آب آشامیدنی در مناطق مختلف استان وجود دارد که نشست‌های خوبی با مسئولان کشوری و استانی برگزار و تصمیم‌ها و راهکارهای خوبی ارائه شده است.

وی تاکید کرد: همه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی متعهد هستند متناسب به جایگاه خود در کمیسیون‌های مجلس از تمام توان و ظرفیت خود و همراهی و تعامل مسئولان استان با همدلی و تعامل به رفع مشکلات استان پرداخته شود.

احمدی اضافه کرد: با توجه به برنامه پیش بینی شده قرار شده مشکل آب آشامیدنی شهرستان عسلویه با احداث ۲ آب شیرینکن هر کدام به ظرفیت پنج هزار مترمکعب مشکل آب این منطقه برطرف شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر