چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۴۸۴
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

فکرشهر: مدیرشرکت پشتیبانی امور دام استان بوشهرگفت: این شرکت یکهزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ منجمد برای این استان خریداری و در انبارها ذخیره‌سازی کرده و مردم در خصوص تامین گوشت مرغ نگرانی نداشته باشند.

به گزارش فکرشهر، مهدی صداقت شعار درگفت وگو با ایرنا افزود: از اواخر اسفند در راستای تامین بازار شب عید در حجم بالایی جوجه ریزی انجام و تولید مرغ افزایش یافت به خصوص در استان‌های مهمان پذیری مانند بوشهر اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و انجام نشدن سفرها و بسیاری از مراسم‌ها مصرف تا حد زیادی کاهش یافت.

وی بیان کرد: این اتفاق باعث کاهش قیمت مرغ شد که در این هنگام در راستای حمایت از تولید کنندگان شرکت پشتیبانی امور دام در استان اقدام به خرید و ذخیره‌سازی ۶۵۰ تن مرغ تولیدی استان کرد.

صداقت شعار یادآورشد: افزون براین نیز این شرکت پیش از این ۶۰۰ تن گوشت مرغ در سردخانه‌های استان بعنوان ذخیره استراتژیک خریداری کرده بود.

وی ادامه داد: در زمان حاضرذخیره گوشت مرغ در استان وجود دارد و در صورت کمبود و نیاز امکان تامین مرغ مورد نیاز استان از سایر استان‌های دیگر وجود دارد.

مدیرشرکت پشتیبانی امور دام استان بوشهر گفت: از زمان افزایش قیمت مرغ و در راستای تنظیم بازار در تاریخ سوم و چهارم تیرماه مقدار ۵۰ تن گوشت مرغ منجمد از طریق اداره کل صمت در بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و کورش با قیمت ۱۳ هزار تومان برای مصرف کننده توزیع شده است.

صداقت شعار اضافه کرد: افزون براین توزیع ۲۰۰ تن دیگر گوشت مرغ نیز ابلاغ شده که با قیمت ۱۳هزارو ۵۰۰ تومان به زودی در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای  قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به رصد قیمتی که صورت گرفته تاکنون تخلفی در خصوص قیمت صورت نگرفته است.

مدیرشرکت پشتیبانی امور دام استان بوشهر گفت: استان در زمان حاضر از نظر تامین نهاده‌های دامی از جمله سویا و ذرت مشکلی ندارد و به اندازه کافی ذخیره در اختیار است.

صداقت شعار در خصوص گوشت قرمز نیز یادآورشد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و استقبال نکردن کشورهای هدف از صادرات و پائین آمدن مصرف، در زمان حاضر تولید دامداران خوب بوده است.

وی اظهارداشت: در زمان حاضر طرح اولیه‌ای با شرکت دامپزشکی و تنظیم بازار برای خرید گوشت دامداران ارائه شده که تلاش می‌شود به این وسیله دام در قالب سه و پنج قطعه منجمد با قیمت علی الحساب ۶۰ هزار تومان از دامداران خریداری شود.

صداقت شعار گفت: در زمینه تخم مرغ هنوز شرکت پشتیبانی امور دام وارد کار عملیاتی نشده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر