پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۵۳۴
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با پایان عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی، در مجموع ۴۲ هزار هکتار از اراضی استان علیه آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، اواخر سال گذشته با ورود دوباره ملخ‌های صحرایی به کشور و استان بوشهر کار ردیابی، پایش و مبارزه با این آفت در استان آغاز و برای کنترل آن تدابیری از سوی دستگاه‌های مرتبط اندیشیده شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به تجربه ورود ملخ‌ها در سال ۹۸-۹۷ و شناسایی دقیق کانون‌ها، امسال عملیات مبارزه در مدت زمان کوتاه‌تری انجام شد.

خسرو عمرانی با بیان اینکه جمعیت ملخ‌ها امسال بین ۱۰ تا ۲۰ برابر پاسال بود افزود: در سال ۹۸-۹۷ حدود ۱۰۴ هزار هکتار و در سال ۹۹-۹۸ کمتر از ۴۳ هزار هکتار عملیات مبارزه با ملخ‌ها داشتیم.

۹ شهرستان استان بوشهر درگیر ملخ‌ها

وی ادامه داد: ملخ‌ها در ۹ شهرستان استان ورود پیدا کرده بودند، ولی عمده عملیات مبارزه در شهرستان‌های دشتی، دیر، دشتستان و تنگستان بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یادآور شد: عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی بیستم خرداد به پایان رسید و در حال حاضر با توجه به گرمای هوا و سم پاشی‌های مناسب خبری از ملخ‌ها در استان نیست.

وی عنوان کرد: عملیات مبارزه با ملخ‌ها امسال سخت‌تر بود، چون ملخ‌ها در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر ورود پیدا کرده بودند.

امسال ملخ‌ها خسارتی نداشتند

عمرانی داشتن تجربه و امکانات لازم را برای بروز حداقل خسارت‌ها به عرصه‌های منابع طبیعی موثر دانست و افزود: در سال ۹۸-۹۷ حدود ۷۰۰ هکتاراراضی زراعی و باغی زیر ۵ تا ۱۰ درصد آسیب دیدند، ولی امسال هیچ گونه خسارتی در حوزه زراعت و باغبانی نداشتیم.

وی تاکید کرد: کوتاه کردن زمان مبارزه و کیفیت عملیات موجب شد استان بوشهر در زمینه مدیریت و کنترل آفت، در میان استان‌های درگیر، استان موفق کشور باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر