پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۵۵۹
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: در راستای تعدیل قیمت مرغ در مرحله نخست ۵۰ تن گوشت مرغ منجمد به این استان تخصیص یافت که بین مراکز عرضه توزیع شده است.

به گزارش فکرشهر، سید حسین حسینی در گفت و گو با ایرنا افزود: بخشی از افزایش قیمت مرغ در این استان با توزیع مرغ منجمد با قیمت هر کیلو ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان متعادل می‎شود.

وی یادآورشد: مرغ در چند روز گذشته با افزایش قیمت همراه شد که در سطح کشور به هر کیلو گرم ۲۰ هزار تومان نیز رسید ولی با این وجود افزایش قیمت در استان بوشهر تا سقف ۱۷ هزار و ۵۰۰ فراتر نرفت.

وی بیان کرد: در نوبت دوم نیز ۲۰۰ تن دیگر شب گذشته به استان بوشهر تخصیص داده شد که سهمیه بندی انجام و به شهرستان‏ها نیز اعلام شده تا در شبکه‌های توزیع با هر کیلو ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به مصرف کننده نهایی عرضه شود.

وی گفت: از روز گذشته قیمت مرغ پس از ۲ روز روند نزولی و رسیدن به هر کیلو گرم ۱۵ و ۵۰۰ با افزایش تقاضا در استان‎های همجوار به طور مجدد روند صعودی گرفته است.

حسینی ادامه داد: اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم مصوب ۱۵ هزار تومان  و قیمت مرغ زنده نیز برای هر کیلو ۱۰هزار تومان ابلاغ شده است.

وی گفت: نهاده مورد نیاز شرکت‎ها ۲۰ تا ۲۵ درصد توسط شرکت پشتیبانی دام عرضه می‎شود و مابقی نیز در دست بخش خصوصی است ولی آن طور که باید تحویل مرغداری ها نمی‌شود.

حسینی اظهارداشت: بخش خصوصی هنوز نتوانسته نقش خود را در تامین نهاده ایفا کند و بیشتر فشارها بر دوش شرکت پشتیبانی امور دام است که امیدواریم در راستای تنظیم قیمت در بازار مرغ این مهم مدیریت شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر