سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۶۰۷
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای اجرای طرح راه آهن بوشهر - فارس مصوب شده است است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صدا و سیما، عبدالکریم گراوند در بازدید از قطعه ۱۰ طرح راه آهن بوشهر به فارس اظهار داشت: از این میزان اعتبار ۵۵ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه و ۳۵ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای مصوب شده که انتظار می‌رود با توجه به وعده سازمان برنامه و بودجه این اعتبار امسال به صورت ۱۰۰ درصد محقق شود.

وی گفت: با نگاه و حساس دولت نسبت به راه آهن بوشهر - فارس سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبار این طرح با وجود همه مشکلات و تنگنا‌های مالی دولت جذب و پیمانکار طرح نیز هزینه کرده و در زمان حاضر این طرح در مرحله حفاری تونل‌ها و احداث پل‌ها قرار دارد.

گراوند افزود: سخت‌ترین قطعه راه آهن بوشهر - فارس همین قطعه است که ۱۸ درصد عملیات خاکبرداری، ۲هزار و ۵۰۰ متر حفاری تونل و سه کیلومتر احداث پل باید انجام شود.

وی گفت: مصوبه قبلی شورای اقتصاد در خصوص راه‌آهن بوشهر- شیراز تنها ۲۵۰ کیلومتر تا پایان استان فارس را شامل می‌شد و بوشهر جزو این مصوبه نبوده است، اما در این دولت پی‌گیری شد و ۴۵۰ کیلومتر راه‌آهن بوشهر - شیراز در شورای اقتصاد مصوب شد و با استفاده از منابع بودجه‌ای کشور کار شروع شد.

گراوند افزود: در زمان حاضر قطعه ۱۰ الف و ب طرح راه آهن بوشهر - فارس ۲۱.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظار می‌رود با اجری تونل‌ها و پل‌ها این درصد افزایش یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر