پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۷۴۴
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: طرح ایران مهارت با هدف توانمندسازی دانش‌آموزان براساس خلاقیت‌های آنان در ۱۲۰ مدرسه این استان اجرا شده‌است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از اروابط عمومی، عبدالمجید دراهکی در نشست با معاون آموزشی متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در طرح ایران مهارت ۵۰۰ حرفه مهارتی تدوین شده‌است که براساس ظرفیت مدرسه‌ها و نیاز بازار کار ۲۵۰ حرفه آموزشی از این طرح در این استان اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: فنی و حرفه‌ای در تلاش است با ارایه آموزش‌های فنی متناسب با نیاز بازار کار و ظرفیت‌های درونی دانش‌آموزان زمینه اشتغال را برای آینده آنها مهیا سازد.

دراهکی با اشاره به نقش هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در توسعه اشتغال گفت: رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از ضرورت‌های آموزش و پرورش است که مجموعه فنی و حرفه‌ای برای اجرای کارهای عملی دانش‌آموزان کنار آموزش و پروش خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر افزایش ظرفیت کارگاه‌های این اداره‌کل را با وجود مربیان مجرب برای توسعه مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانش‌آموزان مورد تاکید قرار داد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان می‌توانند با یادگیری و مهارت‌آموزی زمینه ایجاد اشتغال در آینده را برای خود رقم بزنند و با در دست داشتن گواهینامه فنی و حرفه‌ای پشتوانه‌ای برای اشتغال داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دانش سیال امروز، توسعه فراگیر تکنولوژی و تغییرات سریع در عرصه علم و فناوری در جهان، نیازمند ساختن نسلی کارآمد و با مهارت برای آینده‌ است.

حسین درتاج ادامه داد: مهارت‌آموزی درنظام‌های آموزشی پیشرفته جایگاه ویژه‌ای دارد زیرا تنها آموزش سطحی منابع درسی به دانش‌آموزان نمی‌تواند آنان را برای زندگی آینده آماده کند.

وی افزود: طرح ملی ایران مهارت برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوره اول و دوم با هدف آموزش مهارت‌های کسب و کار و آشنایی با رشته های فنی و حرفه‌ای است که در سال تحصیلی گذشته برای بیش از پنج هزار دانش‌آموز به اجرا درآمده و در سال جاری هم بصورت جدی دنبال خواهد شد.

درتاج، توسعه و تقویت فرهنگ کار، شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان، کارآفرینی و ارتباط بین آموزش رسمی و غیر رسمی در دوره اول متوسطه را از اهداف اجرای این طرح در سطح استان بوشهر دانست.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پروش استان بوشهر اضافه کرد: دانش‌آموزان با مهارت‌آموزی می‌توانند به درک عمیق تری از آموخته‌های خود دست یابند و برای ساختن آینده‌ای بهتر با توجه به نقش مهم کارآفرینی در جامعه آماده شوند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر