چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۷۶۲
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

فکرشهر:  شهردار بندرگناوه گفت بهره برداری از میدان امام علی (ع)، خطرناک‌ترین نقطه ترافیکی این بندر که به دلیل تلاقی محورهای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد با استان بوشهر عامل بروز حوادث و سوانح رانندگی متعددی شده بود پس از ده‌ها سال ساماندهی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سیدجواد حسینی حقیقی افزود: با اتمام عملیات عمرانی میدان امام علی (ع)، مبلمان ورودی بندر گناوه به طرز چشمگیری بهبود یافته است.

وی یادآورشد:جهش چشمگیر فعالیت‌های این شهرداری  در راستای بهبود سیما و منظر شهری که از مردادماه ۹۸ آغاز شده و همچنان تداوم دارد بارقه امید را در میان اهالی صبور و قدرشناس این بندر کهن ایجاد و روشن کرده  است.

شهردار گناوه بدون اشاره به میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای شهرداری بندر گناوه گفت:پیشرفت چشمگیر فعالیت‌های شهرداری نویدبخش روزهای خوب برای این بندر و مردم قدرشناس است  و در این راستا پروژه‌های بزرگی که  خواسته‌ای به حق بود  و اجرایی نشده بود، با همراهی موثر  شهروندان و فعالیت‌های هدفمند و بی وقفه شهرداری، یکی پس از دیگری آغاز شده و با سرعت و کیفیت مناسب به بهره برداری می رسند.

وی به مهم ترین پروژه‌های شهرداری گناوه اشاره کرد و گفت:  پروژه مهم پل سردار شهید سلیمانی گناوه که بنا به دلایل متعددی مدت‌ها  متوقف شده بود، با نظارت و پیگیری‌های جدی شهرداری فعال شد و در ظرف مدت ۶ ماه به بهره برداری کامل رسید.

حسینی اظهارداشت: با بهره برداری از این پل در کنار ایجاد مسیرهای ارتباطی و گسترش خیابان ساحلی، چشم اندازی کم نظیر  پیش روی شهروندان و گردشگران فراهم شده  است.

شهردار گناوه ادامه داد: عملیات احداث پل ورودی توسط شهرداری  یکی از دیگر پروژه‌های مهم عمرانی بوده است.

حسینی حقیقی اضافه کرد: پل فلزی قدیمی که ۱۴ سال پیش به صورت موقت نصب شده بود به دلیل آسیب دیدگی‌های فراوان، خطری بالقوه محسوب می‌شد که شهرداری  از اسفندماه ۹۸ عملیات احداث پل جدید را آغاز کرده و در تلاش است ضمن رعایت کلیه اصول فنی، در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره برداری برساند.

شهردار گناوه گفت: این شهرداری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، عملیات احداث دهکده گردشگری خلیج فارس را در فضایی به وسعت ۱۲ هکتار آغاز کرده است.

وی بیان کرد:  با اجرای این پروژه، در کنار توسعه جاذبه‌های توریستی بندر گناوه، بستری بی نظیر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم خواهد شد.

شهردار گناوه افزود:  این مجموعه شامل پارک آبی، پلاژ، رستوران، اقامتگاه های کپری، کافی شاپ، پارک کودک و   بازی‌های الکترونیکی  است.

وی گفت: عملیات ساماندهی حاشیه خور و احداث مجموعه گردشگری سردار شهید سلیمانی بندر گناوه از دیگر پروژه‌های مهم در دست اجرا شهرداری است.

شهردار گناوه گفت: این مجموعه که با طراحی کم نظیر شامل جداره سازی، اجرای سنگفرش، فضای سبز، ساخت آلاچیق، کافی شاپ، رستوران و نیز احداث مجموعه تفریحات ساحلی و دریایی  ضمن رفع وضعیت نامناسب منطقه، نقشی چشم گیر در بهبود سیمای شهری خواهد داشت.

وی اظهارداشت: پیاده  راه سلامت بندر گناوه در مجاورت رودخانه دره گپ، ضمن بهبود مبلمان شهری، بستری مناسب و زیبا را برای پیاده روی و استراحت شهروندان ایجاد کرده  که  هم اکنون فازهای ۳، ۴ و ۵  در خیابان‌های بندر، بهار و ارشاد اسلامی درحال گسترش است.

حسینی حقیقی گفت: اتصال خیابان ساحلی گناوه به روستای مال خلیفه‌، ضمن ایجاد مسیر ارتباطی جدید برای روستاهای ساحلی با مرکز شهرستان، چشم اندازی جدید و چشم نواز از زیبایی‌های ساحل این بندر را پیش روی شهروندان و گردشگران قرار داده است.

وی  افزود: احداث پیاده راه ولی عصر (عج) در ورودی شهر، میدان بزرگ لنگر، تکمیل رفیوژ، تامین روشنایی و تعریض بلوار بندر، بهسازی پیاده راه جمهوری اسلامی، احداث خیابان سپهر، آسفالت گسترده معابر سطح شهر در ۱۲ فاز جدید، احداث کانال آب‌های سطحی در نقاط مختلف، تکمیل بلوار و تامین روشنایی خیابان حرم به حرم، آغاز عملیات تعریض خیابان کمربندی، نصب المان‌های متعدد در نقاط مختلف شهر و اجرای دیوارنگاری به میزان ۳۰۰۰ متر مربع از عمده طرح های دردست اجرای شهرداری گناوه است.

شهردار گناوه یادآورشد: احداث بازارچه صنایع دستی بانوان، بازارچه بابا علیشاه، خریداری خودروی مخزن شوی، ساماندهی آرامستان شهرداری و سایت پسماند شهرداری، کاشت هزاران بوته گل و صدها نهال، بهسازی کامل خیابان نیرو، نصب تابلوی بیش از ۲۵۰۰ کوچه و خیابان شهر، نصب لنج سنتی در ورودی با کمک خیر، عملیات اجرایی خیابان مجاور خور و ایثار،اتصال به روستای مال خلیفه‌، خیابان  مجاور خیابان فضیلت و  معابر جدید در کوی نوروز آباد از دیگر پروژه‌ها و اقدامات مهم  شهرداری گناوه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر