جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۷۶۴
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

فکرشهر:  مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام کرد فعالیت یکی از مراکز نگهداری حیات وحش بوشهر به دلیل رعایت نکردن شرایط استاندارد متوقف شد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر،  فرهاد قلی پور گفت: گونه‌های حیات وحش موجود در این مرکز شامل چند راس قوچ و میش به یک مرکز نگهداری مجاز و استاندارد منتقل شد.

وی افزود: نگهداری گونه‌های حیات وحش در مراکز نگهداری یا تکثیر و یا در باغ‌های وحش باید با فراهم‌سازی شرایط استاندارد و توجه به اصول اکولوریکی باشد زیرا بیتوجهی به اصول صحیح موجب مرگ و میر آنها می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اهمیت گونه‌های حیات وحش استان بوشهر ادامه داد: نگهداری وحوش در شرایط اسارت بدلیل تطابق نداشتن با شرایط زیستگاهی توصیه نمی‌شود اما در صورتی که گونه‌ها برای تکثیر و یا نگهداری در باغ های وحش برای آموزش و آشنایی با حیات وحش تحت مراقبت قرار می‌گیرد باید بر اساس قوانین و مقررات و فراهم‌سازی شرایط استاندارد باشد.

قلی پور افزود: در این ارتباط مراکز نگهداری و تکثیر تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارند و در بازرسی این مراکز در استان بوشهر یک مرکز که در یک واحد درمانی مبادرت به نگهداری چند راس پستاندار می‌کرد بدلیل شرایط نامساعد نگهداری گونه‌ها فعالیت این مرکز متوقف شد.

وی یاد آورشد: ۲ مرکز تکثیر وحوش و ۲ باغ پرندگان در استان بوشهر وجود داد که تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر