جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۷۹۸
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: اعضای باند حرفه‌ای که با تبلیغ، درج آگهی دروغ و فروش در فضای مجازی از شهروندان بیش از پنج میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش فکرشهر، سردار خلیل واعظی در این ارتباط به رسانه‎ ها اعلام کرد: با تلاش ویژه افسران سایبری در پلیس فتا استان بوشهر و شهرستان دشتستان، اعضای یک باند کلاهبرداری حرفه‌ای را که با تبلیغ فروش و درج آگهی دروغین در سایت ‌های دیوار و شیپور با عنوان‎هایی از قبیل، فروش گردو، برنج، خرما و غیره به صورت عمده و با قیمت نازل  از متقاضیان، مبالغ زیادی را به صورت اینترنتی دریافت می،کردند، شناسایی کردند.

وی اضافه کرد: با مراجعه چند نفر از مالباختگان به پلیس فتا شهرستان دشتستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از افسران پی جوی جرایم سایبری قرار گرفت و تحقیقات پلیسی و علمی آغاز شد.

واعظی ادامه داد: پس از بررسی‌های دقیق و تحقیق از مالباختکان مشخص شد، متهمان پس از جلب نظر مشتریان، اعلام می‌کردند که باید مبلغی بیعانه را به حسابشان واریز کنند.

وی گفت: با موافقت خریداران، اعضای این باند، شماره کارت یکی از صاحبان فروشگاه‌های مختلف سطح شهرستان را برای خریدار ارسال و با واسط قرار دادن حساب مالک این فروشگاه متقاضی را متقاعد به واریز مبلغ بیعانه می‌کردند، سپس اعضای باند بدون این صاحبان فروشگاه از اصل موضوع کاهبرداری اطلاع داشته باشند، به فروشگاهی که شماره کارت آن واسط قرار گرفته است از وسایل موجودی فروشگاه‌ها که بیشتر لوازم خانگی بود، خریداری و در ادامه این اجناس را در استان‌های دیگر با قیمت پایین تر به فروش رسانیده و به وجه نقد تبدیل می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: متهمان پس از دریافت مبلغ بیعانه دیگر پاسخگوی خریدار نبوده و به همین شیوه چند میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند.

واعظی عنوان کرد:  باوجود استفاده متهم اصلی از روش‌های پنهان سازی هویت، با تلاش کارشناسان سایبری پلیس فتا مشخصات واقعی نامبرده شناسایی و در یک عملیلات دقیق و غافلگیرانه محل اختفای وی مشخص و پس از  هماهنگی با مقام قضایی متهم و همدستش دستگیر و تحقیقات تخصصی از آنها آغاز شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه، حین تحقیقات از متهمان مشخص شد که از سال ۹۵ در چند استان دیگر مرتکب چنین جرمی  شده‌اند، و تحت تعقیب پلیس و مراجع قضائی هستند.

وی گفت: از محل اختفای متهمان چندین دستگاه تجهیزات هوشمند همراه که در ارتکاب جرم از آنها استفاده می‌کردند و یک قبضه سلاح جنگی کلاش نیز از مخفیگاه آنان کشف شد.

واعظی بیان کرد: متهمان در تحقیقات اولیه به بیش از پنج میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی اعتراف کردند.

وی تاکید کرد: با توجه به بررسی اولیه از تجهیزات دیجیتال و رایانه‌ای کشف شده از مخفیگاه متهمان و استخراج شماره کارت، حساب‌های متعدد و شیوه مجرمانه آنها و افزایش تعداد مالبختگان از سراسر کشور، احتمال مبالغ بیشتر کلاهبرداری توسط این باند وجود دارد که کارشناسان و افسران پلیس فتا در حال بررسی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر