سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۲۸۲۱
سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

فکرشهر: یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن برشمردن اولویت ها و مشکلات حوزه آموزش در کشور تاکید کرد: در حوزه آموزش عالی، مشکل ما ناکارآمدی سیستم سنجش آموزش عالی است، در این سیستم باید تحول ایجاد شود به گونه ای که یک کارآمدی مطلوب در آن لحاظ کنیم.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، امانقلیچ شادمهر درباره اولویت های آموزشی و پژوهشی کشور که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می تواند به آن بپردازد، گفت: این موضوع در دو حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی تفکیک می‌شود؛ یکی از مسائل مهم حوزه آموزش در آموزش و پرورش رفع مشکلات منابع انسانی و تامین نیروی انسانی است، بزرگترین مشکل این است که این کمبود نیرو چگونه باید جبران شود؟تخصیص نامناسب منابع مالی و کسری بودجه مشکل دیگری است که رفع آن به یک وزیر توانمند نیاز دارد که به خوبی بتواند در حوزه اعتبارات چانه زنی کرده و بتواند این کمبود بودجه را جبران کند.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس افزود: موضوعات مهم دیگر توجه به وضعیت فضاهای آموزشی کشور، توجه به کیفیت آموزشی، توجه به مسائل مرتبط با آموزش فنی حرفه ای و همچنین توجه به آموزش های مورد نیاز جوانان و آموزش های مرتبط با کسب و کارهای موجود در کشور است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: در حوزه آموزش عالی مشکل، ناکارآمدی سیستم سنجش آموزش عالی است، در این سیستم باید تحول ایجاد شود به گونه ای که یک کارآمدی مطلوب در آن لحاظ شود، در این خصوص ما در حوزه گسترش و شیوع بی رویه مراکز غیرانتفاعی و مراکز آموزش عالی مرتبط نیز دچار ضعف هستیم که خود نیازمند توجه است.

شادمهر در پایان اضافه کرد: همچنین در حوزه مدل های تحصیلی دانشگاهی اقتصاد بنیان که می تواند مهم ترین بحث آموزش عالی باشد کاری انجام نشده و اگر این ارتباط با حوزه صنعت برقرار نشود ما در فرایند شغلی نیز دچار مشکل می شویم، این ها مواردی است که در حوزه آموزش باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر