جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۲۹۰۰
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰

فکرشهر: قهرمانی احتمالی در لیگ نوزدهم، پرسپولیس را به تنهایی در صدر فهرست پرافتخارترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر قرار خواهد داد. تا امروز پرسپولیس و سپاهان هر دو ۵قهرمانی و ۲نایب‌قهرمانی دارند اما پوکر پرسپولیس تعداد جام‌های لیگ برتری این تیم را به عدد ۶خواهد رساند.

به گزارش فکرشهر، روزنامه همشهری نوشت: «در شرایطی که تنها ۷ هفته به پایان مسابقات پرماجرای لیگ نوزدهم باقی مانده، پرسپولیس با فاصله ۱۲ امتیازی از رقبا شانس اصلی قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌رود. با این مقدمه بد نیست ۷ نکته را در مورد حال و هوای این روزهای پرسپولیس بخوانید:

۱-  مسلما یکی از مهم‌ترین رازهای موفقیت پرسپولیس در این سال‌ها، ساختار دفاعی مستحکم بوده است. سرخپوشان بعد از ۲۳بازی در لیگ نوزدهم فقط ۱۱گل خورده دارند؛ یعنی ۳گل خورده کمتر از فولاد که دومین خط دفاعی برتر لیگ را در اختیار دارد. از ۳فصل گذشته هم که پرسپولیس قهرمان شده، ۲فصل را با کسب عنوان بهترین خط دفاعی لیگ پشت سر گذاشته و یک فصل دیگر در این زمینه دومین تیم برتر بوده است. برای پی بردن به ارزش ساختار دفاعی ایده‌آل، بد نیست به یاد بیاورید در لیگ پانزدهم تیم رؤیایی برانکو صرفا به‌ خاطر دفاع و دروازه متزلزل قهرمانی را به استقلال خوزستان واگذار کرد. سرخ‌ها آن سال ۳۴گل خوردند که از مجموع گل‌های خورده ۳سال اخیر بیشتر بوده است.

۲- یک نکته شگفت‌انگیز. پرسپولیس پارسال به سختی و در آخرین هفته قهرمانی‌اش را مسجل کرد اما امسال از هفته‌ها جلوتر کاندیدای قطعی کسب جام است. مهم‌ترین دلیل این موضوع، کاهش تعداد مساوی‌هایش است. پرسپولیس پارسال در فصل آخر برانکو ۱۳مساوی داد؛ در حالی‌ که امسال فقط ۲مساوی داده. این مسئله باعث می‌شود حتی ۴شکست هم خللی در پیشروی آنها به سمت قهرمانی ایجاد نکند. بدون تردید در سیستم پیروزی‌های ۳امتیازی، مساوی فرق چندانی با شکست ندارد.

۳- امسال انتقادهای بسیار زیادی از خط حمله کم‌رمق پرسپولیس شده اما بد نیست بدانید تا همین‌جای فصل این تیم با ۳۵گل زده، فقط یک گل از پارسال کمتر زده. پرسپولیس در کل دیدارهای لیگ هجدهم ۳۶گل زد؛ فصلی که بسیاری اعتقاد دارند کسالت‌بارترین تیم برانکو اکران شد.

۴- پرسپولیس تا این مقطع از فصل با ۱۷پیروزی، یک پیروزی بیشتر از کل لیگ هجدهم به‌ دست آورده است. در ۵ سال اخیر بیشترین تعداد پیروزی‌های سرخپوشان مربوط به لیگ شانزدهم می‌شود که این تیم ۲۰پیروزی به‌دست آورد. رسیدن به این حد نصاب در ۷هفته باقیمانده چندان دشوار به‌ نظر نمی‌رسد؛ مخصوصا که پرسپولیس بازی‌های چندان سختی ندارد و می‌تواند حداقل ۳تا از آنها را با برتری مقابل رقبا پشت سر بگذارد.

۵- در ۲قهرمانی اول پرسپولیس، آقای گل مسابقات هم از این تیم بود. لیگ شانزدهم مهدی طارمی با ۱۸گل به این موفقیت دست یافت و لیگ هفدهم علی علیپور با ۱۹گل. در لیگ هجدهم اما آقای گلی از کف سرخ‌ها رفت و علیپور ۱۴گله پشت سر استنلی کی‌روش ۱۶گله باقی ماند. امسال هم بعید است آقای گلی به پرسپولیس برسد. فعلا ترابی ۹گله و علیپور ۸گله پشت سر مغانلوی ۱۲گله از پیکان قرار دارند. پس مهاجمان سرخ برای بازپس‌گیری این عنوان کار سختی دارند.

۶- با قهرمانی یحیی گل‌محمدی در لیگ نوزدهم، تعداد ایرانی‌ها و خارجی‌های فاتح لیگ برتر در پرسپولیس مساوی خواهد شد. ۳تا برای یحیی، افشین قطبی و علی پروین، ۳تا هم برای برانکو. البته نیمی از قهرمانی احتمالی امسال متعلق به گابریل کالدرون آرژانتینی خواهد بود.

۷- قهرمانی احتمالی در لیگ نوزدهم، پرسپولیس را به تنهایی در صدر فهرست پرافتخارترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر قرار خواهد داد. تا امروز پرسپولیس و سپاهان هر دو ۵قهرمانی و ۲نایب‌قهرمانی دارند اما پوکر پرسپولیس تعداد جام‌های لیگ برتری این تیم را به عدد ۶خواهد رساند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر