شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۹۱۵
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

فکرشهر: رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا به ۵ هزار بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به این بیماری خدمات پاراکلینیک و بستری ارائه‌شده‌است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، دکتر عاطفه اسفندیاری بیان کرد: این تعداد بیمار توسط پزشکان تریاژ، طب اورژانس و متخصص عفونی ویزیت و برای انجام نمونه‌گیری به آزمایشگاه و رادیولوژی ارجاع و در صورت نیاز به خدمات و مراقبت‌های بیشتر بستری‌شده‌اند.

وی با تقدیر از فعالیت کادردرمانی و کارکنان این بیمارستان، افزود: نیروهای بخش آزمایشگاه و تصویربرداری این مرکز از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ به صورت شبانه روزی به بیماران مشکوک به ویروس کرونا خدمت‌رسانی کرده‌اند.

مسئول بخش رادیولوژی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: آمار مراجعان این مرکز به عنوان سنترال کرونا تاکنون بیش از چهار هزار سی‌تی‌اسکن، ۲ هزار و۵۰۰ سونوگرافی و رادیولوژی برای بیماران مشکوک به کووید ۱۹ است.

سعید ضیاء اضافه کرد: در شرایط بحرانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی اقدام به خرید یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال و یک دستگاه پرتابل دیجیتال کرد که در زمتن حاضر نصب و راه‌اندازی شده‌است.

وی از خرید یک دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید بار این مرکز خبر داد و گفت: این دستگاه اکنون استفاده راه‌اندازی شده و خدمت رسانی را در این زمینه تسریع کرده‌است.

 مسئول آزمایشگاه مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر نیز بیان کرد: از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ آزمایشگاه این مرکز به صورت فعال مراحل نمونه‌گیری و آزمایش‌های مربوط به بیماران را به صورت سرپایی و بستری انجام داده‌است و در این مدت آزمایش‌های CBC و Cr و BUN به عنوان بیش‌ترین و پرتکرارترین روش‌های آزمایشی کووید ۱۹ بوده‌اند.

علیرضا باستین عنوان کرد: آزمایش‌های که در مرحله اول غربالگری انجام‌شده‌است شامل CBC ،ESR و CRP  به روش کمی است که پس از بستری بیمار و بسته به علائم آن آزمایش‌های تکمیلی نیز ازجمله BUN ،Cr ،CPK ،LDH و ABG روی خون افراد صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: همززمان با این آزمایش‌ها بنا به درخواست پزشک متخصص در طول شبانه‌روز از حلق و بینی بیماران نیز تست‌های نمونه‌گیری مولکولی PCR انجام می‌گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر