پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۹۲۸
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

فکرشهر: مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با آغاز طرح غربالگری تنبلی چشم در این استان هفت هزار کودک ۳ تا ۶ سال مورد معاینه و سنجش قرار می‌گیرند.

به گزارش فکرشهر، دکتر راضیه حاجیونی به رسانه‌ها اعلام کرد: ۳ تا ۶ سالگی زمان طلایی غربالگری چشم کودکان است و اگر این دوره طلایی را از دست بدهند دیگر نمی‌توان از پیشرفت اختلالات بینایی آنان که گاه منجر به کم بینایی و نابینایی می‌شود، جلوگیری کرد.

وی افزود: اختلال در دید عمقی، تحصیلی و یادگیری، نابینایی یا کاهش بینایی دائم، کاهش قدرت تمرکز و تفکیک، افزایش احتمال بروز حوادث و معلولیت در کودکان را ازجمله عوارض این اختلال است.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سازمان بهزیستی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم را در دستور کار قرار داده‌است تا از این طریق به ارتقای سطح سلامت بینایی کودکان ۳تا ۶ سال و کاهش شیوع و بروز تنبلی چشم در این کودکان کمک کند.

حاجیونی با توصیه به جدی گرفتن غربالگری تنبلی چشم نوزادان اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا از خانواده‌های دارای کودکان ۳ تا ۶ سال تقاضا می‌شود که با در دست داشتن شناسنامه، حفظ فاصله‌های اجتماعی و زدن ماسک برای غربالگری تنبلی چشم کودکان خود به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های مشخص‌شده در محل زندگی خود مراجعه کنند.

طرح غربالگری تبلی چشم در استان بوشهر از ۱۵ تیر تا ۱۵ مهرماه ۱۳۹۹ در مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت منتخب انجام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر