جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
آخرین آمار کرونا؛
فکرشهر: دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند...
کد خبر: ۷۲۹۶۱
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۹

فکرشهر: دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۱۹ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۹۵ مورد بستری شدند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از انتخاب، لاری گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۰ هزار و ۴۵۸ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند که این بیشترین تعداد موارد مرگ روزانه بیماران در کشور است و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۳۰۵ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۲۱۲ هزار و ۱۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.  ۳۳۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون یک میلیون و ۸۹۷ هزار و ۸۰۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزار تبهداشت تاکید کرد: همانند روزهای گذشته استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری ادامه داد:در طول ۶ روز گذشته، یک میلیون نفر به مجموع مبتلایان کووید۱۹ در دنیا افزوده شد و شمار مبتلایان کرونا در جهان از مرز ۱۲ میلیون نفر عبور کرد و این نشان دهنده روند افزایشی شیوع و ابتلا به این بیماری در همه کشورهای جهان است.

به گزارش فکرشهر، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۳۲۳ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۷۱ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۳۹ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از فوت دو مورد دیگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متأسفانه آمار موارد فوت‌شده بر اثر کرونا در استان بوشهر به عدد ۱۳۶ رسید.

دکتر کشمیری بابیان اینکه هم‌اکنون ۵۳ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۳۲ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به افزایش شمار شهرهای قرمز استان از چهار به هشت شهر، بر اساس تقسیم‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محدودیت‌های تعیین‌شده برای پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ در این استان برای یک هفته آینده نیز تمدید شد.

دکتر کشمیری اضافه کرد: از ۱۴ تیرماه جاری شهرستان‌های بوشهر، کنگان، دشتستان و گناوه در وضعیت قرمز قرار گرفتند که بر اساس هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با کرونا و اختیارات استانداران محدودیت‌هایی برای مدت یک هفته اعمال شد.

وی بیان کرد: با توجه به تقسیم‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل افزایش شیوع بیماری در زمان حاضر به غیر از شهرستان‌های دشتی و جم که در محدوده زرد قرار دارند مابقی هشت شهرستان دیگر استان بوشهر قرمز هستند.

دکتر کشمیری اضافه کرد: بر این اساس با توجه به استعلام وزارت کشور در خصوص ادامه محدودیت‌ها و گزارش استاندار بوشهر همه محدودیت‌های تعیین‌شده هفته گذشته برای مدت یک هفته دیگر با تأکید بر نظارت شدید تمدید شد.

 دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: بر این اساس استفاده از ماسک در محیط‌های سربسته، دستگاه‌های اداری و اماکن عمومی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ارائه نکردن خدمات به افرادی که ماسک استفاده نمی‌کنند، غیبت زدن برای کارکنانی که از ماسک در محیط کار استفاده نمی‌کنند، جلوگیری از هرگونه تجمع تا اطلاع ثانوی، تعطیلی خطوط اتوبوس‌رانی در شهرهای قرمز، برخورد با بازارها، پاساژها و فروشگاه‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند انجام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر