جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۹۸۱
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در سه ماهه نخست امسال داده‌های آماری حاکی از آن است که ۸۲ درصد از جان باختگان ناشی از سوانح رانندگی این استان در شبکه معابر درون شهری رخ داده است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از پلیس،سردار خلیل واعظی در این رابطه افزود: ۵۶ درصد جان باختگان در تصادفات برون شهری نیز موتورسیکلت سواران هستند که در این زمینه نهادینه سازی نقش کلاه ایمنی در حفظ جان راکبان موتورسیکلت و ساماندهی موتورسیکلت سواران در استان امری ضروری است.

وی بیان کرد: با بررسی های صورت گرفته علل اصلی وقوع تصادفات نیز ناشی از خطای رانندگان موتورسیکلت و بی توجهی آنان به قوانین و مقررات گزارش شده است.

واعظی ادامه داد: برخورد با موتورسوارن متخلف، حفظ جان موتورسواران، عابران و مردم از اولویت‌های پلیس استان بوشهر است.

واعظی افزود: موتورسیکلت به علت نداشتن حفاظ مناسب و ایمن یک وسیله غیر ایمن در سرعت های بالا و جاده های برون شهری است بر همین اساس ریسک تصادف با موتورسیکلت و درصد آسیب پذیری در هنگام حادثه بسیار بالاست.

وی عنوان کرد: والدین باید بر فرزندان خود نظارت بیشتری داشته باشند و موتورسیکلت را تا زمانی که فرزندشان شرایط قانونی و مهارت لازم را  کسب نکردند در اختیارشان قرار ندهند تا شاهد کاهش پایدار تصادفات در سطح استان باشیم .

واعظی گفت: راکبان موتورسیکلت علاوه بر داشتن گواهینامه هنگام رانندگی باید از کلاه ایمنی استفاده و از حرکت در پیاده روها و حرکت برخلاف جهت مسیر تعیین شده پرهیز کنند.

وی ادامه داد: موتورسواران باید در تقاطع‌ها و میدان‌ها که به علت تداخل مسیرها احتمال وقوع تصادف وجود دارد به تابلو ها و علایم و چراغ راهنمایی توجه داشته باشند و با سرعت مطمئن حرکت کنند.

واعظی گفت: آنان همچنین باید همواره در حین رانندگی فاصله طولی و عرضی را با سایر وسایل نقلیه دیگر رعایت و از حرکات نمایشی مارپیچ و مخاطره آمیز که برای خودشان و دیگران ایجاد خطر می‌کند اجتناب کنند.

وی ادامه داد: با حضور پلیس در سطح شهر امنیت مردم حفظ می شود و رضایتمندی مردم نیز افزایش می یابد.

واعظی گفت: برخورد با مردم بسیار مهم است و پلیس جمهوری اسلامی ایران با مردم، ازمردم و برای مردم است لذا در صورت ضرورت، اعمال قانون باید محترمانه بوده و مودبانه با مردم برخورد کرد.

وی افزود: فرهنگ سازی و آموزش بسیار مهم است و آموزش شهروندان در زمینه رعایت نظم و انضباط ترافیکی و درونی کردن رفتارهای هنجارمند و پرهیز از قانون گریزی کاربران ترافیک بسیار مهم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر