شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۰۳۷
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹

فکرشهر: رئیس اتحادیه مشاوران املاک بوشهر گفت: با توجه به مصوبه و ابلاغ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای حمایت از مستأجران، افزایش بیش از ۱۵ درصد اجاره‌بها املاک در این استان ممنوع است.

به گزارش فکرشهر، احسان آستانه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر پایه این مصوبه که از هشت تیر لازم‌الاجرا شده، بیشترین افزایش اجاره‌بهای تمدید ملک در تهران ۲۵ درصد، کلان‌شهرها ۲۰ درصد و دیگر شهرها ۱۵ درصد باید اعمال شود که این افزایش در تمامی شهرهای استان بوشهر ۱۵ درصد است.

وی بیان کرد: بستن قرارداد تمدید فراتر از این مصوبه تنها در صورتی که در هر دو طرف معامله راضی به افزایش بیشتر باشند، مانعی ندارد، اما ما توصیه می‌کنیم که صاحبان املاک و مستأجران با همان افزایش ۱۵ درصدی قرارداد ببندند.

آستانه ادامه داد: این مصوبه‌ ستاد ملی مبارزه با کرونا به تمامی بنگاه‌داران املاک استان ابلاغ شده و از دستگاه قضایی استان نیز انتظار است تا در اجرایی کردن این مصوبه، اتحادیه را یاری کند.

 وی گفت: هرچند که این مصوبه نقاط ابهامی دارد، اما هم برای واحدهای مسکونی و هم واحدهای تجاری اعمال خواهد شد.

آستانه با اشاره به آسیب زدن همه‌گیری کرونا به کسب‌وکارها و مشاغل، از مالکان خواست تا هوای اجاره‌نشین‌ها را داشته باشند و از افزایش اجاره‌بها با نرخ‌های غیرمتعارف خودداری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر