شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۰۷۳
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

فکرشهر: رییس کل دادگستری بوشهر گفت: برای پیشگیری از ساخت و ساز‌ها و تغییر کاربر‌های غیر مجاز دستگاه‌های متولی باید از ارائه هرگونه خدمات به این زمین‌ها خودداری کنند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، علی جمادی بیان کرد: برای جلوگیری و پیشگیری از ساخت و ساز‌ها و تغییر کاربری غیر مجاز دستگاه‌های متولی باید از هرگونه ارائه خدمات رفاهی نظیر آب، برق و گاز جلوگیری کنند.

وی افزود: یکی از اقداماتی برای آگاه‌سازی افکار عمومی برای پیشگیری از تغییرات کاربری غیرقانونی، آگاه سازی مردم از عواقب ناشی از این موضوع است که در این راستا رسانه ملی و اصحاب رسانه نقش بسزایی در آگاه سازی عمومی ایفا می‌کنند.

رییس کل دادگستری بوشهر با بیان اینکه استفاده بی رویه و غیر مجاز آب آشامیدنی در باغ ویلا‌ها و خانه باغ‌ها موجب کمبود آب در مصارف عمومی مردم شده است اضافه کرد: با اقدام جهاد‌ی تا کنون بیش از دو هزار انشعاب غیرمجاز در استان با دستور قضایی و تلاش دستگاه‌های متولی قطع شده است.

وی به مصوبات شورای آب استان در قطع انشعابات غیر مجاز آب شرب اشاره و بیان کرد: دادستان‌های شهرستان‌ها به عنوان مدعی العموم در راستای مقابله با جرائم مرتبط با آب آماده برخورد با متخلفان در این حوزه هستند.

جمادی با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضاییه در سفر به استان بوشهر در راستای اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تغییر غیر قانونی کاربری اراضی گفت: در این زمینه دستورالعمل تسهیل در اجرای بهینه امور پیشگیری از تغییرات غیر قانونی اراضی زراعی و باغ‌ها تدوین و به تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط ابلاغ شد.

وی عنوان: دادستان‌ها و قضات در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تمام تلاش خود را بکار گرفته و با کاهش اطاله دادرسی، رسیدگی‌های خارج از نوبت این قبیل پرونده‌ها در راستای حفظ حقوق بیت المال را در دستور کار قرار داده‌اند.

رییس کل دادگستری بوشهر افزود: برای اجرای هرچه سریع‌تر این احکام، تمام نهاد‌ها و دستگاه‌های مسئول به‌ویژه مدیریت امور اراضی استان همکاری لازم را بیش از پیش داشته باشند.

وی در ادامه به راه‌اندازی سامانه سجام در قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: گزارش‌های مردمی از طریق سامانه سجام برای شناسایی  افراد متخلف و سودجو دریافت و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

جمادی به آمار شورای حفظ حقوق بیت‌المال در خصوص تغییر کاربری اراضی زراعی و قلع و قمع بنا و مستحدثات پرداخت و گفت: در سال ۹۸ با تلاش جهاد‌ی در شورای حفظ حقوق بیت المال هزار و ۴۲۴ هکتار از اراضی مهم از دست متخلفان خارج و به نفع دولت اعاده شد.

وی ادامه داد: همچنین پارسال ۱۸۴ مورد قلع و قمع بنا و مستحدثات با حکم قاطع قضایی صورت پذیرفت و در سه ماهه اول امسال نیز ۲۲ مورد قلع و قمع انجام شد و برای  ۱۰۲ مورد نیز حکم قطعی صادر شده که در حال اجراست.

رییس کل دادگستری بوشهر بیان کرد: در سال ۹۸ تعداد ۳۵۲ مورد قلع و قمع بنای غیرمجاز صورت پذیرفت و در سه ماهه اول امسال نیز ۱۲ مورد اجرا شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر